Waardering:
  • 5 stemmen - gemiddelde waardering is 4.4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik ben weer met opzet van de weg gereden, en dit keer ook aangevallen
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
(6 uren geleden)Gideonaut schreef: Ik ben weer met opzet van de weg gereden, en dit keer ook aangevallen

Kun je ons meer vertellen?

Het klinkt heftig en helemaal niet goed.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper
fukk door de klap is de usb van mn dashcam losgeraakt en is het belangrijkste niet op beeld...
Meneer kon er makkelijk langs maar wou absoluut niet de moeite nemen, is vervolgens gas aan het geven en op me in aan het rijden, daarna stopt hij milimeters van mij vandaan, stapt uit en duwt mij zo de berm in, trapt vervolgens nog even tegen m'n fiets.

Ik ben uit de fiets gekropen en ben helemaal losgegaan op hem tot er een oud vrouwtje aan kwam fietsen in paniek, ik riep dat ze de politie moest bellen en zij blijft gewoon stom kijken, en dan ook nog weigeren gegevens te delen want dat is eng..

Heeft iemand toevallig een trucje om een usb kabel in een powerbank te klemmen?
zonder de heleboel vast te lijmen of te tapen?
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Antwoord }
N.a.v. je verhaal wil ik weten of het zin heeft om aangifte te doen. Dit lijkt mij bedreiging en vernieling.
In mijn achterhoofd zit dat de dader (en de getuige) middels gps/telefoon-data te achterhalen zijn. Maar doet de politie dit?

Niet prettig om dit mee te maken; waarschijnlijk heb je niet voor niets een dashcam.

Niels van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT
@Gideonaut ik leef helemaal met je mee en ik voel helemaal je opgehoopte frustratie
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik kan niets bewijzen zonder beelden, ik baal ontzettend, niet omdat ik hele erge schade heb, dat valt verrassend mee, volgens mij alleen heel veel krassen en er is iets mis met m'n remkabel(s) Al wil ik nog niet te vroeg juigen.

Maar dit met m'n dashcam is zorgwekkend. Het belangrijkste staat niet op beeld, ik moet iets verzinnen voor de usb kabel zodat het niet uit de powerbank kan schuiven. Voor nu de Go-Pro maar weer terug op de fiets plakken, dat overspuiten gaat voorlopig toch nog niet door.

Zonder dat paaltje was het een stuk erger geweest denk ik!
[Afbeelding: IMG-20251104-154506405.jpg]

[Afbeelding: IMG-20251104-154340227.jpg]
Antwoord }
Zorgwekkend vind ik als je niets kan als je het niet (zelf) kan bewijzen. Dit is verkeersgeweld; een dader die zo reageert moet ook om de kans op herhaling bestraft worden.
Je bent een zwakkere verkeersdeelnemer,
Je hebt een mogelijke getuige,
Je hebt mogelijk een voetafdruk,
Mogelijk is via telefoondata de automobilist te achterhalen.

Als je lakschade hebt is het volledig laten overspuiten van je velomobiel te verhalen en ik weet niet of er bij bedreiging emotionele schade te verhalen is.

Het kan altijd zin hebben om je positie te overleggen met een letselschade-advocaat. Zie deze er een zaak in; waarschijnlijk zijn de kosten volledig te verhalen op de automobilist. (Dit laatste weet ik niet zeker als de automobilist en de getuigen niet achterhaald kunnen worden.)

Overigens snap ik ook het mogelijke standpunt dit verhaal achter je te willen laten en de schade te accepteren.

Niels van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
(6 uren geleden)Gideonaut schreef: fukk door de klap is de usb van mn dashcam losgeraakt en is het belangrijkste niet op beeld...

De belangrijkste handelingen misschien niet, maar de nummerplaat (+type/kleur auto) mogelijk wel?
Dat lijkt mij ook zeer relevante informatie (niet voor het forum natuurlijk, wel voor advocaat/politie).
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Airborne Manhattan Project - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Antwoord }
Wat je hebt meegemaakt klink helemaal niet goed, die bestuurder is een gevaar op de weg (en daarbuiten) toch maar aangifte doen? Wellicht heeft deze bestuurder al vaker mensen bedreigd/aangevallen, en heeft de politie al meerdere aangiften.
Antwoord }
Bedankt door: datakneder , Willeke_IGKT
(5 uren geleden)Niels van der Wal schreef: Zorgwekkend vind ik als je niets kan als je het niet (zelf) kan bewijzen. Dit is verkeersgeweld; een dader die zo reageert moet ook om de kans op herhaling bestraft worden.
Je bent een zwakkere verkeersdeelnemer,
Je hebt een mogelijke getuige,
Je hebt mogelijk een voetafdruk,
Mogelijk is via telefoondata de automobilist te achterhalen.

Toen ik met de Velayo van de weg gereden werd ben ik maanden bezig geweest, ik werd van hot naar her gestuurd en uiteindelijk kreeg ik te horen dat als ik niets kan bewijzen dan gaat er niets gebeuren, helaas pindakaas. 

Nu ik geen beelden heb van wat er gebeurt is kom ik op hetzelfde uit als voorheen, die meneer gaat natuurlijk niet toegeven dat die verkeerd bezig is geweest, maar ik ben de slechterik want ik heb zijn gezicht als boksbal gebruikt.. En de DF ziet er al als een wrak uit, hoe serieus gaan die extra krassen op de bodem genomen worden..

Pluspuntje denk ik, het is de powerbank die defect is, het usb-a poortje hangt er los in en heeft geen grip meer op een kabel. een nieuwe powerbank is niet zo'n drama, en ik heb al een manier bedacht om de kabel vast te maken!
Antwoord }
Wat een pech. Angry
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Heb je een kenteken (mogelijk van voor het moment van aanrijden)? Zo ja, dan kan je die beelden gewoon delen met de politie. Als zij op basis daarvan de eigenaar niet op willen sporen, weet dan dat je dat zelf wél mag. Je mag die persoon dan niet zomaar benadelen ("ik zoek de automobilist met kenteken GD-47-NT want die heeft me aangereden"), maar als je het slim aanpakt doe je dat ook niet ("I.v.m. een ongeval op de Pechweg ter hoogte van de groene lantaarnpaal ben ik op zoek naar een bestuurder die op datum xx-xx-xx daar aanwezig was, kan de bestuurder van de onderstaand gefotografeerde auto met kenteken GD-47-NT zich melden bij de politie?"). Met een beetje mazzel meldt die persoon zich omdat hij denkt dat ie in z'n recht staat, en de foto weg wil hebben. 

En wat voor dashcam heb je, zonder supercap?

Ik zou sowieso aangifte doen als je iets herkenbaars hebt. 
Verder: Helaas is een getuige alleen verplicht aangifte te doen als het gaat om een ernstig misdrijf (verkrachting, moord, doodslag, terrorisme etc.)
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Ik heb een no-name china dashcam via Twilwel, doet het prima, mooi duidelijk beeld, maar blijkbaar gaat er iets mis met de opnames als de stroom er vanaf gaat. (ja logisch dat het stopt maar er zijn happen uit m'n opnames) Ik heb het kenteken, en de eerste paar seconden maar niets wat ik kan gebruiken, ook geen audio.

wel heb ik in hetzelfde clipje een bestelbusje wat probleemloos langs mij gaat, en niet veel later de meneer die het vertikt en beweerde dat het onmogelijk was.

Ik heb eerlijk gezegd niet veel vertrouwen in de politie, ik ga morgenochtend een nieuwe powerbank kopen en daarna via dezelfde weg weer naar m'n werk, ik kom hem liever niet tegen want ik denk dat hij direct op zijn pedaal trapt als die mij ziet fietsen, maar mocht het weer gebeuren dan heb ik de dashcam + Go-Pro.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
(33 minuten geleden)Gideonaut schreef: Ik heb een no-name china dashcam via Twilwel, doet het prima, mooi duidelijk beeld, maar blijkbaar gaat er iets mis met de opnames als de stroom er vanaf gaat. (ja logisch dat het stopt maar er zijn happen uit m'n opnames) Ik heb het kenteken, en de eerste paar seconden maar niets wat ik kan gebruiken, ook geen audio.
Happen uit de opname kan door de dashcam komen, maar waarschijnlijker is dat de microSD te traag is. Sommige dashcams kunnen daarnaast wél goed omgaan met SDHC, maar niet met SDXC. Een keer opnieuw formatteren in de dashcam wil ook nog weleens helpen. 
Bij de Innovv dashcams zie je dat de supercap aan het werk is, als ik de stroom eraf haal knippert het lampje volgens mij een paar keer kort. In die tijd wordt het laatste bestand dan opgeslagen.

(33 minuten geleden)Gideonaut schreef: wel heb ik in hetzelfde clipje een bestelbusje wat probleemloos langs mij gaat, en niet veel later de meneer die het vertikt en beweerde dat het onmogelijk was.
Dat zou ik zeker bewaren. Mocht de politie z'n werk doen en de meneer melden dat jij onmogelijk in de weg reed, dan kan je dat opvoeren als bewijs dat je je netjes gedroeg en vragen of ze de onwillige getuige willen oproepen. 

(33 minuten geleden)Gideonaut schreef: Ik heb eerlijk gezegd niet veel vertrouwen in de politie, ik ga morgenochtend een nieuwe powerbank kopen en daarna via dezelfde weg weer naar m'n werk, ik kom hem liever niet tegen want ik denk dat hij direct op zijn pedaal trapt als die mij ziet fietsen, maar mocht het weer gebeuren dan heb ik de dashcam + Go-Pro.
In dit geval zou ik sowieso alvast een mutatie laten maken bij de politie. Mocht hij je volgende week van de weg rijden, dan kunnen ze niet "waarom heeft u dit niet eerder gemeld?" roepen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: TimSch, 15 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Optimalisatie van een WAW.
De markeerpunten die...Gideonaut — 11:11 PM
Vlechtje hoe en wat.
Ben benieuwd hoe d...365cycle — 11:08 PM
Kun je bijvoorbeel...365cycle — 11:05 PM
Kun je bijvoorbeeld ...Willeke_IGKT — 11:04 PM
wat ze zeggen