Waardering:
  • 5 stemmen - gemiddelde waardering is 4.4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
(23-Nov-2025, 04:06 PM)Hardloper schreef: Later stuurde ze, nou mijn man en zoon vonden het helemaal geweldige die uitleg over de VM. Dus drie mensen weer kennis laten maken met het concept.

Is toch iets om wel blij mee te zijn  Huh
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door:
...omdat ik vermoed dat de (2) nieuwe broek(en) die ik heb gekocht waarbij de pijpen over de knieën vallen tijdens het fietsen te veel omhoog zal kruipen en daardoor niet meer over mijn knieën zal komen
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Da's balen. Heren modellen zijn dan vaak ook wel erg wijd, da's ook niet altijd een voordeel. Ik heb liever gewoon lang of kort, maar daartussen vind ik niks.
Antwoord }
(, 08:36 AM)Jeroen S schreef: Da's balen. Heren modellen zijn dan vaak ook wel erg wijd, da's ook niet altijd een voordeel. Ik heb liever gewoon lang of kort, maar daartussen vind ik niks.

Juist wijd zorgt ervoor, dat je knieen ruimte hebben om te bewegen.
Overigens is het model niet de hoofdoorzaak van schurende of trekkende broekspijpen; de hoofdoorzaak is het materiaal.
Als materiaal vocht opneemt en vasthoud (zoals katoen), dan gaat het kleven aan je huid. Materialen die geen vocht opnemen (of vasthouden) hebben deze eigenschap niet en zijn hierom prima fietsbroeken. De modellen zijn geen fietsbroeken, maar zijn broeken die je overal kunt dragen.
Ik koop veel bij bergsportwinkels, die zijn gefocust op dat materiaal van goede kwaliteit is maar geen belemmering is bij beweging.

Modellen zijn prima.

Niels, ligsporter, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door:
(, 07:25 AM)Wim -de roetsende schreef:
(23-Nov-2025, 04:06 PM)Hardloper schreef: Later stuurde ze, nou mijn man en zoon vonden het helemaal geweldige die uitleg over de VM. Dus drie mensen weer kennis laten maken met het concept.

Is toch iets om wel blij mee te zijn  Huh

Klopt, maar het ging om dat ik ook de Tuna een mooie kleur vind hebben en zij waarschijndelijk ook. Ze dacht namelijk eerst dat ik meer deze kleur fiets zou krijgen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
(23-Nov-2025, 12:59 PM)Gideonaut schreef: Het opvouwbare wandelstokje is wel een geschenk! nu alleen nog onthouden om hem elke meer mee te nemen  Blush
Hoe kort kan dat stokje? Ik zou voor zoiets dan denk ik twee beugeltjes printen die dwars op het korte stukje tussen de schuimkap en het neusdeksel kunnen. Dan hoef je alleen maar boven je tiller te grijpen om 'm te pakken.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
(, 08:36 AM)Jeroen S schreef: Da's balen. Heren modellen zijn dan vaak ook wel erg wijd, da's ook niet altijd een voordeel. Ik heb liever gewoon lang of kort, maar daartussen vind ik niks.

Ja, ik heb ook wel een lange sportbroek maar die vind ik dan al snel weer te warm. Idee van deze is dat mijn knieën bedekt&warm zijn. Terwijl ik nog steeds lekker makkelijk mijn warmte kwijt kan.

Qua wijdte: het is zo'n strakke elastische sportbroek maar die sluit juist onderaan met niet aan. Daarbij hebben mijn armstukken (en de mouwen van sommige van mijn t-shirts) een randje met rubber (of rubber stipjes) om het op de plek te houden. Dat heeft deze ook niet. Ritje van gister kroop die inderdaad in zo'n vijf a zeshonderd meter op naar mijn knieën maar bleef daar wel steken. Verder wel prima vandaag nog maar een keer en dan vanmiddag beslissen of ik ze allebei hou of alleen degene die ik al gebruikt heb.

(, 09:25 AM)Niels van der Wal schreef:

Hmm, in mijn ervaring valt een wijde broek juist helemaal ongehinderd naar achter/beneden dus effectief "omhoog". (En heb je met een wijde broek meer ketting vlekken)
Antwoord }
(3 uren geleden)Boyd Maduro schreef:

Ja, ik heb ook wel een lange sportbroek maar die vind ik dan al snel weer te warm. Idee van deze is dat mijn knieën bedekt&warm zijn. Terwijl ik nog steeds lekker makkelijk mijn warmte kwijt kan.

Qua wijdte: het is zo'n strakke elastische sportbroek maar die sluit juist onderaan met niet aan. Daarbij hebben mijn armstukken (en de mouwen van sommige van mijn t-shirts) een randje met rubber (of rubber stipjes) om het op de plek te houden. Dat heeft deze ook niet. Ritje van gister kroop die inderdaad in zo'n vijf a zeshonderd meter op naar mijn knieën maar bleef daar wel steken. Verder wel prima vandaag nog maar een keer en dan vanmiddag beslissen of ik ze allebei hou of alleen degene die ik al gebruikt heb.

Hmm, in mijn ervaring valt een wijde broek juist helemaal ongehinderd naar achter/beneden dus effectief "omhoog". (En heb je met een wijde broek meer ketting vlekken)

Je benen zijn te dun.  Tongue Smile
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
(3 uren geleden)LigfietsWilsum schreef: Je benen zijn te dun.  Tongue Smile

Yup, maar dat ligt gelukkig niet per se alleen aan mijn benen.
Om even te quoten vanuit een ander draadje:
(27-Sep-2024, 08:58 PM)Arend-Jan schreef: Jij bent niet relatief slank, jij moet douchen met je armen wijd om niet door het afvoerputje te verdwijnen Big Grin
Tongue Big Grin

(Hierdoor was ik er overigens juist wel blij mee dat de shirts van C4C nogal strak zijn Angel
Antwoord }
Bedankt door: LigfietsWilsum , Willeke_IGKT

[/quote]

Daarom stop ik de broek in mijn sokken of Gebruik ik een klittenband ti-rap.
Als het niet te koud is, dan kun je de pijp van de broek ook omslaan, zodat eventueel kettingsmeer niet zichtbaar is.

Niels,smeerkees, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Kies gewoon voor de juiste tint donker grijs of zwart, dan ziet niemand die ketting vlekken.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door: blokdoorn
(1 uur geleden)Niels van der Wal schreef:

Daarom stop ik de broek in mijn sokken of Gebruik ik een klittenband ti-rap.
Als het niet te koud is, dan kun je de pijp van de broek ook omslaan, zodat eventueel kettingsmeer niet zichtbaar is.

Niels,smeerkees, van der Wal
[/quote]

Ja maar als ik mijn broek in mijn sokken stop kan ik dus weer net zo goed een lange broek aan doen. Die blijft wel onder mijn kuiten steken  Tongue
Antwoord }

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: mvdriel, 21 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Da's balen. ...Boyd Maduro — 11:14 AM
Kies gewoon voor de ...Willeke_IGKT — 11:09 AM
Da's balen. He...Niels van der Wal — 10:32 AM
Je benen zijn te d...Boyd Maduro — 10:22 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik was gisteravond l...Roepers — 09:52 AM
Da's balen. Here...LigfietsWilsum — 08:50 AM
Da's balen. Heren ...Boyd Maduro — 08:14 AM
Meelscheppen tegen koude handen.
Vraag me af of d...Arend-Jan — 08:08 AM
en ik denk niet da...Wim -de roetsende — 07:15 AM
Mocht het legaal zijn, zou jij een hulp...
wil ik er wel zo s...Veloquest — 03:15 AM
wil ik er wel zo sne...365cycle — 02:40 AM
ik heb gezorgd dat m...Veloquest — 02:24 AM
Vandaag ben ik blij ...365cycle — 01:29 AM
Vandaag vertelde een...Willeke_IGKT — 10:54 PM
Meelscheppen tegen koude handen.
Vraag me af of d...PlantageBohémien — 07:20 PM
Waar zijn de tweedehandse M9's en W9's?
365cycle — 01:51 PM
Kilometer topic
Gisteren de 12.000 k...Roepers — 01:12 PM