Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Elektronisch schakelen in Velomobielen.
Ik heb in een paar oudere posts gelezen dat er al mensen zijn die met elektronisch schakelen rijden in de velomobiel, en heb daar zelf ook interesse in. 
Graag zou ik wat ervaringen willen horen indien mogelijk, bij voorbaat dank voor jullie bijdrage!
Huidige fietsen: Trek Emonda, Surly Midnight Special, Batavus Professional 1978, Quattrovelo 42
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Zal dan voor je nieuwe worden? Heb er met de QV destijds aan gedacht, nagedacht en navraag gedaan bij Velomobiel.nl.
Antwoord: niet dat ze weten en IK zou dan 'R&D' gaan doen. Ook waren er geen ervaringen van anderen. Heb het dus maar laten varen..

Met de Snoek-L/Bülk kwam de mogelijkheid er wel weer. Al hebben de heren in Dronten ogenschijnlijk weinig ervaring. Biij de Duitsers is er meer ervaring te vinden. Hier kunnen we er inmiddels ook het e.e.a. vertellen. Laat maar weten wat je wil weten.
Antwoord }
(5 uren geleden)Hoekie schreef: Zal dan voor je nieuwe worden? Heb er met de QV destijds aan gedacht, nagedacht en navraag gedaan bij Velomobiel.nl.
Antwoord: niet dat ze weten en IK zou dan 'R&D' gaan doen. Ook waren er geen ervaringen van anderen. Heb het dus maar laten varen..

Met de Snoek-L/Bülk kwam de mogelijkheid er wel weer. Al hebben de heren in Dronten ogenschijnlijk weinig ervaring. Biij de Duitsers is er meer ervaring te vinden. Hier kunnen we er inmiddels ook het e.e.a. vertellen. Laat maar weten wat je wil weten.

Klopt, zal inderdaad voor de nieuwe worden, dus haast nog niet echt, en ik kan me zelf ook goed in gaan lezen. Ben gewoon benieuwd of er al mensen mee rond rijden nu.
Huidige fietsen: Trek Emonda, Surly Midnight Special, Batavus Professional 1978, Quattrovelo 42
Antwoord }
Ha Bob,

Geen eerste hand ervaring mee, maar ik ken een Snoek rijder die het er weer uitgesloopt heeft. Op een Wk in Engeland twee jaar geleden nog uren geprobeerd de storing te vinden en met beetje geluk toen kunnen oplossen. Als het werkt is het super, alhoewel in een velo zie je de kabel toch al niet echt. Ik was blij dat mijn nieuwe Bülk gewoon mechanisch schakelt.
Antwoord }
Wat ik me afvraag is of een duidelijk voordeel is om in een velo elektronisch te schakelen.

Ik heb er zelf ook al eens aan zitten denken om dat te doen.

Wat ik kan bedenken dat veel carbon in een velo in de weg kan zitten en het signaal tegenhoud...
Antwoord }
(5 uren geleden)Hoekie schreef: Met de Snoek-L/Bülk kwam de mogelijkheid er wel weer. Al hebben de heren in Dronten ogenschijnlijk weinig ervaring. Biij de Duitsers is er meer ervaring te vinden. Hier kunnen we er inmiddels ook het e.e.a. vertellen. Laat maar weten wat je wil weten.
Bij ICB was een Buelk met Shimano Di2, Velomobiel.nl heeft het in de Snoek L van Jochem gebouwd. Dus er is zeker wel ervaring.
Jochem kennende denk ik dat hij best wel bereid is om ff met je te babbelen hierover, kan het hem weleens vragen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
(9 minuten geleden)365cycle schreef:
(5 uren geleden)Hoekie schreef: Met de Snoek-L/Bülk kwam de mogelijkheid er wel weer. Al hebben de heren in Dronten ogenschijnlijk weinig ervaring. Biij de Duitsers is er meer ervaring te vinden. Hier kunnen we er inmiddels ook het e.e.a. vertellen. Laat maar weten wat je wil weten.
Bij ICB was een Buelk met Shimano Di2, Velomobiel.nl heeft het in de Snoek L van Jochem gebouwd. Dus er is zeker wel ervaring.
Jochem kennende denk ik dat hij best wel bereid is om ff met je te babbelen hierover, kan het hem weleens vragen.

Ik geloof niet dat het nog steeds in zijn Snoek zit.
Antwoord }
Bedankt door:

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: Willeke_IGKT, ZoefZoef, 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Met de Snoek-L/B...arnoldl — 08:19 PM
Met de Snoek-L/Bül...365cycle — 08:15 PM
Kilometer topic
Ik had vorige week 1...Willeke_IGKT — 08:09 PM
Kort en krachtig: Aangenaam!
Welkom. Zeker een ...LekkerDoen — 07:52 PM
Paard!!! Hoe reageert ie vandaag?