|
Dashcam
|
Topics: 18
Bedankt: 455
2537 x bedankt in 977 berichten
Zoals in een ander topic te lezen ben ik recht expres aangereden door een automobilist. Deze is doorgereden.
In het juridische proces merkt ik hoe belangrijk beelden zijn.
Ik wil hiervoor een dasham aanschaffen en laten inbouwen, maar weet niet welk model.
Wat ik tot nu toe bedacht heb:
Een motor dashcam, zodat deze waterdicht en enigszins aerodynamisch is.
Een singel channel systeem, alleen beelden van voren zijn genoeg.
Ik zie cilindervormige camerasystemen. Deze zou mooi in de voorkant van een velomobiel ingebouwd kunnen worden.
(Het gaat me om het model; inbouwen wordt voor me gedaan, dus daar hoeft geen advies over.)
Ik zie dat een dashcam hier in oude topics wel genoemd wordt, maar dit gaat over jaren oude modellen.
Graag een passend advies; het liefst met ervaring. Ik zie deze:
DDPAI Ranger – compacte 4K single camera
Is dit iets?
Niels, beeldvormer, van der Wal
De verrijking zit in de beperking
Zelfbouw, M5blueglide, M5 lowrace (crmo), M5 lowracer (carbon), Quest 20", Quest 26", M5 Medium racer (prototype) Quest 26" (carbon), M5 Medium racer, DF, Snoek
Topics: 8
Bedankt: 613
462 x bedankt in 241 berichten
"Een singel channel systeem, alleen beelden van voren zijn genoeg." Als je een camera duidelijk zichtbaar aan de achterkant gemonteerd hebt heeft dat toch ook een psychologisch cq waarschuwend effekt op diegene die op dat moment achter je rijdt?
FosVelo,Dries Baron,Flevobike/Trike/Racer als favorieten,rest = n+1
Topics: 11
Bedankt: 1058
3455 x bedankt in 1542 berichten
Ik heb een dashcam va Innov in mijn Bülk zitten, en daar heb ik weinig over te klagen. Een andere Rotte Rijder heeft een soortgelijke camera in z'n Snoek L.
Als je wil zien hoe de beelden zijn, moet je even kijken naar 1 van de filmpjes van de RR; de beelden met de overlay met naam, snelheid, GPS locatie etc. onderin komen van die camera's.
Dit model (Maar dan een oudere versie) https://innovv.com/products/innovv-k6-da...le-version
Topics: 0
Bedankt: 320
103 x bedankt in 22 berichten
Ik ben erg geschrokken Niels, van de aanslag op jou. Heb in het verleden ook meegemaakt dat automobilisten recht op mij afkwamen, om op het laatst moment uit te wijken. Maar sinds ik duidelijk een GoPro op de fiets heb, is dat nog niet weer gebeurd. En ben ook erg blij dat ik de aanrijding van vorig jaar op camera had, zowel voor met de Gopro, als achter met de Garmin Varia.
Zelf denk ik er aan om in mijn toekomstige snoek een motorfiets camera in te bouwen.
Topics: 19
Bedankt: 932
1782 x bedankt in 796 berichten
Heb zelf een motordashcam, zowel voor als achter.
Camera's lijken wel wat op die van frutsel. Ik heb voor de inbouw een paar flensjes geprint, die zitten met thermische lijm in de fiets gelijmd.
De camere's ziteen dan weer in de flensjes/buisjes, ook met een klein drupje lijm, zodat ie eventueel nog wel te verwijderen is.
De displayunit zit op de wielkast.
Ik zal straks wat foto's maken en er bij voegen.
Topics: 7
Bedankt: 2
2242 x bedankt in 1127 berichten
Ik heb een motor dashcam gekocht die Harry/Twilwiel aanraadde, tot nu toe erg blij mee, beelden zijn 1080 en duidelijk, niets spectaculairs als bijv een Go-Pro maar wel lekker makkelijk, usb kabel in een powerbank + lekker groot sd kaartje en je kan er uren mee door.
Ook gebruik ik een oude Go-Pro die ik van marktplaats heb gewoon omdat het makkelijk is. Veel extra's zoals plakkertjes en armpjes ect. En recent op aanraden van wat forumleden een Insta360 X4, maar ik weet nog niet hoe ik die filmpjes moet bewerken + montage is nog een ding.
Het maakt eigenlijk niet uit wat je neemt, zolang er maar IETS op de fiets zit. Maar de motor dashcam is tot nu toe erg fijn. Letterlijk plug&play.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | Raptobike | Optima Baron (custom) | Quattrovelo 175
Topics: 32
Bedankt: 869
2774 x bedankt in 1254 berichten
9 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 uren geleden door datakneder.)
(9 uren geleden)Gideonaut schreef: Ik heb een motor dashcam gekocht die Harry/Twilwiel aanraadde, tot nu toe erg blij mee, beelden zijn 1080 en duidelijk, niets spectaculairs als bijv een Go-Pro maar wel lekker makkelijk, usb kabel in een powerbank + lekker groot sd kaartje en je kan er uren mee door.
Zou je misschien ook even merk/model kunnen opzoeken? Ik zoek iets echt simpels/makkelijks.
Topics: 139
Bedankt: 8828
4041 x bedankt in 1875 berichten
8 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 uren geleden door Hoekie.)
(11 uren geleden)Frutsel schreef: Dit model (Maar dan een oudere versie) https://innovv.com/products/innovv-k6-da...le-version
Specifief de Innovv K3. Had ik ook in de QV en moet ik nog terug inbouwen in een van de Bülks.
De opvolger is de K7 https://innovv.com/collections/dashcam/p...k7-dashcam
Maar er zit weinig verschil tussen. De K3 heeft een mooie combi van dashcam en behoorlijk beeld.
Die automatisch aan en uitgaat is voor dagelijks gebruik ideaal. En foolproof.
Verder is wellicht gewicht een ding voor je. Een Moter dashcam weegt wel wat meer door de losse onderdelen.
De brackets kan je mogelijk weg laten door te cameras te lijmen.
(8 uren geleden)Hoekie schreef: (11 uren geleden)Frutsel schreef: Dit model (Maar dan een oudere versie) https://innovv.com/products/innovv-k6-da...le-version
Specifief de Innovv K3. Had ik ook in de QV en moet ik nog terug inbouwen in een van de Bülks.
Thanks. Ja ik vergeet altijd welk model het precies is. Die K6 was de eerste link die ik vond.
Het enige nadeel is dat het nogal een gepriegel is om de micro-sd kaart er in/uit te krijgen. Het controller kastje zit bij mij verticaal aan de linkerkant tegen de kuip geplakt, en je moet buiten de VM staan om er nog een beetje bij te kunnen.
(8 uren geleden)Hoekie schreef: (11 uren geleden)Frutsel schreef: Dit model (Maar dan een oudere versie) https://innovv.com/products/innovv-k6-da...le-version
Dag Hoekie,
Deze ziet er goed uit!
Wel wat vragen:
Waar heb je hem ingebouwd in de K3? Voor en achter?
Ik neem aan dat beide camera's met een kabel verbonden zijn aan de opnamekast.
Is hij verbonden met de accu?
Hoe is de werking? Gewoon laten zitten, beelden worden op den duur (hoe lang? ) overschreven?
Als je beelden wil uitlezen, moet er dan iets uit of los?
Heb je de beelden bekeken; hoe is de praktijk?
Niels, vooruitzicht, van der Wal
Zelfbouw, M5blueglide, M5 lowrace (crmo), M5 lowracer (carbon), Quest 20", Quest 26", M5 Medium racer (prototype) Quest 26" (carbon), M5 Medium racer, DF, Snoek
Topics: 86
Bedankt: 46596
4799 x bedankt in 2063 berichten
Ik denk zelf wel eens aan een camera zoals de Tovenaar gebruikt, met rondom beeld. En dan bovenop de hotspot plaatsen.
Maar is dat beeld goed genoeg en is de camera weer bestendig?
En zit het veilig genoeg als je hem ook bij parkeren laat zitten?
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
8 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 uren geleden door Hoekie.)
(8 uren geleden)Niels van der Wal schreef: Deze ziet er goed uit!
365cycle heeft een stukje over dashcams geschreven van net voor de K3. De K3 is weer de opvoiger van de K2. Hij is de aanjager dat ik en vele anderen een dashcam ingebouwd hebben. https://www.365cycle.nl/fiets/dashcam-op-je-fiets/ Zover ik weet rijden alle Rotte Rijders en ik met een Innovv K3. Met, zoals Frutsel al zei, video's op hun Youtube kanalen.
Workshop met AJ Vanaf 16:00
Wel wat vragen:
Waar heb je hem ingebouwd in de K3? Voor en achter? Ja
Ik neem aan dat beide camera's met een kabel verbonden zijn aan de opnamekast. Inderdaad
Is hij verbonden met de accu? Ja, er zit een 12v converter bij
Hoe is de werking? Gewoon laten zitten, beelden worden op den duur (hoe lang? ) overschreven? Klopt. Met overschrijving als de sd kaart vol is
Als je beelden wil uitlezen, moet er dan iets uit of los? Even uitzetten zodat het opnemen stopt
Heb je de beelden bekeken; hoe is de praktijk? Het mooiste compromis tussen beeld en accuduur. Bovenal de kracht overdag kentekens te kunnen lezen. (In het donker wordt het voor bijna iedere cam schier onmogelijk) En de licht balans in het donker. Zover ik weet de eerste dashcam die je ook voor plezierbeelden kan gebruiken.
(8 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: Ik denk zelf wel eens aan een camera zoals de Tovenaar gebruikt, met rondom beeld. En dan bovenop de hotspot plaatsen.
Maar is dat beeld goed genoeg en is de camera weer bestendig?
En zit het veilig genoeg als je hem ook bij parkeren laat zitten?
Dat is precies de crux. Je moet willen dat je de camera steeds aan en uit moet zetten. Dat je 'm vanwege diefstal moet verwijderen. Accu. Weersbestendigheid.
Voor een enkele keer vast geen issie (afgezien van power gebruik) maar voor dagelijks gebruik ?
Voor sommige dingen moet ik preciezer zijn :-)
Waar voor geplaatst?
Voor: Boven de lamp? Naast de lamp? Op de smurfenmuts?
Achter: eigen gat? Op de smurfenmuts?
Je noemt dat dit model een sd kaart heeft/ Is dit standaard en is het model met sd kaart een grotere sd kaart.
Wat is een lens guard? Nodig?
Waar kan je het beste de opnamekast monteren, zodat de sd kaart en uit te halen is? (Het gaat om een kleine Snoek)
Aan mijn vragen kun je merken dat ik nog nooit een dashcam van dichtbij gezien heb.......
Niels, gelukkig hebben we de beelden nog, van der Wal
Montage in Snoek L:
Achterkant: https://youtu.be/Wi29RYfMP24?si=k7DyUboWuBzzhL-9&t=53 - Net onder het achterlicht
Voorkant: https://youtu.be/Wi29RYfMP24?si=kBwpvpQnYX9FH2eZ&t=122 - In de luchtinlaat
Bülk:
Voorkant: https://youtu.be/Wi29RYfMP24?si=3QpD3XQT7SjtoP4B&t=65 - Net boven de koplamp
Achterkant: https://youtu.be/Wi29RYfMP24?si=QYblvue9NCOznDk5&t=596 - Ter hoogte van het tiloog. Erboven zit de GPS ontvanger.
Ik weet niet waar de GPS ontvanger in de Snoek zit, sorry
Topics: 7
Bedankt: 2
2242 x bedankt in 1127 berichten
7 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 uren geleden door Gideonaut.)
(9 uren geleden)datakneder schreef: (9 uren geleden)Gideonaut schreef: Ik heb een motor dashcam gekocht die Harry/Twilwiel aanraadde, tot nu toe erg blij mee, beelden zijn 1080 en duidelijk, niets spectaculairs als bijv een Go-Pro maar wel lekker makkelijk, usb kabel in een powerbank + lekker groot sd kaartje en je kan er uren mee door.
Zou je misschien ook even merk/model kunnen opzoeken? Ik zoek iets echt simpels/makkelijks.
Het exacte model is niet meer terug te vinden, het blijkt dat ook persoonlijke berichten gecensureerd worden door de nieuwe spamfilter. En de pagina waar ik hem besteld heb geeft ook een 404. Al is het iets als dit plaatje. Kan geen linkjes delen (ook prive kan niet) ivm spamfilter
Excuus voor dubbelpost.
Hier een foto van de hotspot die ik heb gemaakt voor de DFxl. 1 Powerbank voor de verlichting en 1 voor de dashcam, en zoals je kan zien is alles modulair, kabels zijn allemaal plug&play en de powerbanks komen van de Hema. Het moment dat je de usb kabel erin stopt gaat hij aan. Ik heb het model met gps maar die heb ik niet aangesloten (geen idee hoe dat werkt)
Komt ook met een beugeltje om het schermpje aan de stuur te monteren maar ik heb hem met klittenband boven aan de wielkast (m'n DF heeft geen beugeltje voor accessoires)
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | Raptobike | Optima Baron (custom) | Quattrovelo 175
Topics: 19
Bedankt: 932
1782 x bedankt in 796 berichten
6 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 uren geleden door LigfietsWilsum.)
Ik wil geen montage op de Snoek. Waarschijnlijk is dit op de smurfenmuts/rolbar.
Dit is het meest kwetsbare punt bij omrollen (wat bij een botsing gebeurd en gebeurd is). Beelden van na de aanrijding ontbreken dan.
De montage van ligfietsWilsum is prachtig.
Ik denk dat ik mijn keuze heb kunnen maken en gemaakt heb.
Dank, lampje, van de Wal
Topics: 6
Bedankt: 32
66 x bedankt in 48 berichten
Topics: 1
Bedankt: 430
2797 x bedankt in 813 berichten
Ik had eerst goedkope sets (~100 euro? vergeten) en de laatste was een Innov K3, voor in de Snoek.
Bij mij ging het helaas hetzelfde: eerst een heftig ongeluk incl juridisch gezeik (mevrouw stond geparkeerd langs de kant van de weg jaja natúúrlijk joh) en daarna pas heb ik mijn eerste dashcams besteld.
De 4.2 moet nog een set in... bedankt voor de reminder...
Denk dat het weer een Innov set wordt. Ze zijn duurder, maar het beeld is een stuk beter, vooral bij sub-optimale lichtcondities (in het donker, maar ook bij tegenlicht enzo).
(7 uren geleden)Frutsel schreef: Bülk:
Achterkant: https://youtu.be/Wi29RYfMP24?si=QYblvue9NCOznDk5&t=596 - Ter hoogte van het tiloog. Erboven zit de GPS ontvanger.
Hoe zit ie vast? Gelijmd? Beugel/bracket? Is inderdaad een mooie plek.
Topics: 1
Bedankt: 430
2797 x bedankt in 813 berichten
1 uur geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 51 minuten geleden door Arend-Jan.)
Hoekie schreef:Verder is wellicht gewicht een ding voor je. Een Moter dashcam weegt wel wat meer door de losse onderdelen.
De brackets kan je mogelijk weg laten door te cameras te lijmen.
![[Afbeelding: Dashcam-gewichten.jpg]](https://i.postimg.cc/Rh2prd32/Dashcam-gewichten.jpg)
Ja, een complete K3 set weegt wel wat, dat viel mij destijds ook op, en is inderdaad jammer. En een K7 zal vrijwel hetzelfde wegen.
Ik zit nu te kijken voor een set voor de 4.2 en overweeg de K6 te kopen, in plaats van de K7, juist vanwege het verschil in gewicht tussen deze twee. Bij de K6 heb je geen los DVR kastje, en ook geen losse GPS ontvanger, die zitten in de voorcamera verwerkt, dat scheelt bijna de helft aan gewicht.
Ik snap wat sommigen nu misschien denken: die 4.2 is al geen vedergewicht, waar maak je je druk om?
Nou.. juist omdat de basis al niet heel licht is moet je extra oppassen dat het niet volledig uit de klauwen escaleert haha
De K6 heeft geen beeldstabilisatie, de K7 wel... dat is wel iets wat me nu toch doet twijfelen
|
Gebruikers die dit topic lezen: Lopopodium, tiemen, 3 gast(en)
|
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|
Nieuwe berichten
|
|
Babbelhoek
|
|
Maar met 65km/u mo...ZoefZoef — 08:34 PM |
|
Babbelhoek
|