Topics: 10
Bedankt: 206
1197 x bedankt in 510 berichten
Hier ook bijna het dubbele en functioneert nog prima, wel de rubber ringetjes vernieuwd, de oude waren weggesleten, en dat scheelt in geluid.
Topics: 1
Bedankt: 627
209 x bedankt in 81 berichten
, 09:17 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 09:20 PM door mvdriel.)
Is de standaard kettingrol in de Bülk die van Alligt? Op basis van die tekening lijkt hij er wel op. Het nadeel van de kettingrollen van velomobiel.nl vind ik dat ze nogal breed (dikke wanden en uitstekende schroefkopjes) zijn, waardoor ze eerder interfereren met de kettingbuis van de teruggaande ketting.
Topics: 7
Bedankt: 2
2260 x bedankt in 1136 berichten
AJ heeft volgens mij de VelomobielNL kettingrollen in zijn Milan, ik ben ook wel nieuwsgierig naar hoe of wat. Wil m'n QV binnenkort ook eens wat liefde geven.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | Raptobike | Optima Baron (custom) | Quattrovelo 175
Topics: 17
Bedankt: 1524
5374 x bedankt in 2571 berichten
Ik vond die van Velomobiel.nl er nogal stevig uitzien, dikke flenzen, maar dat lijkt in het echt tegen te vallen. Groot pluspunt vind ik wel dat er waarschijnlijk gewoon nieuwe onderdeeltjes op kunnen, zoals nieuwe flenzen, kransje.
Ik heb Allight Ginkgo en Terracycle rollen. De Allight is simpel en robust, maar daar is geloof ik weinig aan te vervangen. De Ginkgo is toe aan een nieuw zijplaatje, omdat de dunne pootjes naar de bevestigingsboutjes zijn doorgebroken. Die zijn er voor 5 euro ofzo. Maar die zijn echt heel dun en flexibel, kun je met knijpen met de hand vervormen. Erg enthousiast over die zijdelingse geleiding ben ik dus niet. De Terracycle is een rubber ringetje verloren. Nadeel daarbij is dat de 12 speed tussen het tandwiel en de flenzen past. Hij valt er niet overheen, maar klemt zich ertussen. Dat gebeurde dan als ik over een klein hobbeltje reed, soms. Maar vaak genoeg om erg irritant te worden.
Ik heb nu een Allight zonder tandjes in de Milan, omdat die met twee tandjes moeilijk doen en omdat ik geen zin had om de Alligt met tandjes die in de houten zit, eruit te bouwen. Met tandjes voelt iets harder en steviger, maar niet heel veel, met mijn beperkte power. Zonder tandjes is wel stiller. Qua levensduur vermoed ik dat met tandjes langer meegaat.
Bij vervanging zou ik denk ik voor een Nederlands product gaan, denk Velomobiel.nl omdat ik die nog niet geprobeerd heb.
Topics: 140
Bedankt: 8848
4070 x bedankt in 1892 berichten
, 10:37 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 01:11 AM door Hoekie.)
Vanavond heb ik de kettingrol van de Urban ingebouwd. Eerst maar eens het knarsende geluid weg krijgen.
Daarna beslissen welke kettingrol.
Topics: 140
Bedankt: 8848
4070 x bedankt in 1892 berichten
Geluid is weg. Het was dus inderdaad het lager. Gelijkertijd is het ook stiller geworden bij kracht zetten. Blijkbaar was het lager al langer niet meer zo goed.
Topics: 17
Bedankt: 1524
5374 x bedankt in 2571 berichten
Maar dan heb je het probleem dus wel gevonden.