13-Jun-2020, 11:10 PM
(13-Jun-2020, 10:04 PM)voodoo schreef:(13-Jun-2020, 09:05 PM)amararock schreef:(12-Jun-2020, 11:15 PM)Frutsel schreef: Als je belt gaan mensen omkijken in plaats van aan de kant.
Zeer herkenbaar. En altijd over de linkerschouder zodat de fiets ook nog naar links gaat.
Grappig, bij mij is er als kind al ingeramd dat je naar rechts gaat en niet over je schouder kijkt als er achter je gebeld wordt. Ik kan me het moment dat dat voor het eerst gebeurde nog redelijk goed herinneren (ik zal een jaar of 8 geweest zijn), mini-voodoo fietste met papa-voodoo een rondje in de buurt en we werden ingehaald door een groepke wielrenners.
Ja, ik snap dat gedrag ook niet zo... Inderdaad is mij ook geleerd om naar rechts te gaan (als je naast elkaar fietst, even voor de andere gaan fietsen, en bij tegenliggers even erachter).
En waarom zou je omkijken? Ik bel omdat ik je inhaal, dan heb je genoeg tijd om te zien wat je ingehaald heeft als ik er voorbij ben
Ik heb voor mijn vrouw een (volgens de reclame) een electrische fietsbel besteld die 140dB moet kunnen produceren... Moeten ze nog een keer niet reageren als mijn vrouw belt dat ze erlangs wil