12-Aug-2020, 03:47 PM
Ik rijdt over het algemeen korte stukken (20-30km), maar afgelopen zaterdag eens een echt lange (voor mijn doen tenminste) rit gemaakt in de Quest.
Route over doorgaande wegen door Drenthe en een randje Friesland/Overijssel.
Tijd en gemiddelden zijn inclusief de stops en wachten voor verkeer(slichten). Alle meetwaarden gemeten met een Garmin Edge800.
Fiets: Carbon Quest op snelle banden; voor F-lites, achter Furious Fred.
Afstand: 275km
Tijd: 8 uur 17 minuten
Gemidddelden:
Snelheid: 33.2 km/u
Hartslag: 138 slagen/minuut
Vermogen: 173 Watt
Kruissnelheid rond de 40 km/u
Mijn ervaring is dat de route voor een heel groot gedeelte bepaalt of een hoge kruissnelheid (of gemiddelde) mogelijk is. Vervelende bochtjes, onbekende en onoverzichtelijke verkeerssituaties en verkeerslichten vreten energie. Je moet immers iedere keer weer optrekken naar je kruissnelheid. En hoe hoger je kruissnelheid, des te meer energie al dat optrekken kost.
Route over doorgaande wegen door Drenthe en een randje Friesland/Overijssel.
Tijd en gemiddelden zijn inclusief de stops en wachten voor verkeer(slichten). Alle meetwaarden gemeten met een Garmin Edge800.
Fiets: Carbon Quest op snelle banden; voor F-lites, achter Furious Fred.
Afstand: 275km
Tijd: 8 uur 17 minuten
Gemidddelden:
Snelheid: 33.2 km/u
Hartslag: 138 slagen/minuut
Vermogen: 173 Watt
Kruissnelheid rond de 40 km/u
Mijn ervaring is dat de route voor een heel groot gedeelte bepaalt of een hoge kruissnelheid (of gemiddelde) mogelijk is. Vervelende bochtjes, onbekende en onoverzichtelijke verkeerssituaties en verkeerslichten vreten energie. Je moet immers iedere keer weer optrekken naar je kruissnelheid. En hoe hoger je kruissnelheid, des te meer energie al dat optrekken kost.