(10-Sep-2020, 06:52 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik reed laatst 45km/u op een extreem overzichtelijke 30km/u weg waar geen rare kruispunten zijn of punten waardoor er eventueel gevaarlijke situaties zouden kunnen ontstaan.
De motoragent die achter mij reed, stak een duim op toen hij mij buiten de 30km/u zone inhaalde.
Het is maar een voorbeeld
Ik heb ook meer gedoe van agenten die niet snappen dat de VM ook op de rijbaan mag dan van snelheid. Toen ik met de Mango+ met 60 km/h mee reed in de stoet (in 50 km/h gebied) met achter mij een politieauto werd er ook niks gezegd. Grappig genoeg was dat een politiewagen die mij al een paar keer had ingehaald; hij ging telkens via de busbaan de rij voorbij en ik had telkens correct gekozen welk stoplicht eerder groen werd en dito voorgesorteerd.
Direct m'n eerste rit na aankoop had ik al met de politie te maken. Toen dacht ik al... als dat elke rit zo gaat is de gewone fiets net zo snel. Maar dat is alles meegevallen. In 20.000 km 2x aan de kant waarvan 1x boete (onterecht, teruggekregen) en daarnaast nog 1x de vraag bij het stoplicht of ik op de rijbaan mocht rijden ("Ja, want >75 cm breed")
(09-Sep-2020, 10:33 PM)PietV* schreef: Ik heb het onderwerp "maximumsnelheid fietsers" geschreven naar aanleiding van een reactie op het vrijdagbericht van 4 september 2020 op ligfiets.net. Daarin wordt een oud filmpje uit 2007 op YouTube aangehaald over verkeersregels in "Blik op de Weg met Quest" Op 3:48 wordt wat beweerd wat onjuist is.
https://www.youtube.com/watch?v=YJ5Qertz2OA
Ha, dat was ik
Dus bibeko borden volgen = 50 legaal op het fietspad?
En buiten de bebouwde kom op het fietspad? 80 dus?