De snellere rijders roeren zich gewoon meer online.
Dat rekenen gaat mij op lange afstanden altijd fout af omdat ik op een gegeven moment 'leeg' ben. Dan ga ik zweten als een otter en gaat de snelheid omlaag.
Tel je dan de tijd door als je weer staat te plakken? Oke, oke, ik snap dat niet-Marathon rijders wel sneller zijn met banden vervangen of plakken , maar dan nog.
(05-Aug-2020, 04:55 PM)Fietsbennie schreef: Ik heb geen kilometer teller, anders zit ik er de hele dag op te kijken hoe snel ik fiets zo nieuwsgierig als ik ben. Wat ik wel eens heb dat ik ga rekenen op de fiets. Hoe laat ben ik ongeveer waar? Als ik nu weg ga, ben ik bijvoorbeeld over 2 uur in Deventer/Hoogeveen of bij de grens bij De Lutte. Halverwege een tocht begin ik met rekenen hoe laat kan ik ongeveer thuis zijn. In onbekender gebied gebeurt me ook andersom, de laatste tocht was ik kwart voor 12 uur 's nachts weggereden van mijn pauze station Lingen, dan wist ik dat ik rond de klok van 4 in Diepholz (81 km verderop) moest zijn en ik had ondanks het wateravontuur in Holdorf en een pauze omgeving Ankum toch ongeveer een kwartier speling doordat ik goed door kon rijden zonder wind. Stoplichten heb je op dit soort tijdstippen niet veel last van trouwens.
Dat rekenen gaat mij op lange afstanden altijd fout af omdat ik op een gegeven moment 'leeg' ben. Dan ga ik zweten als een otter en gaat de snelheid omlaag.
(06-Sep-2020, 11:46 PM)365cycle schreef: Die snelheid van m'n QV, daar heeft nog wel een beetje tuning in gezeten: de juiste banden goed op druk (met gewone Marathons verlies je zomaar een paar km/h gemiddeld!
Tel je dan de tijd door als je weer staat te plakken? Oke, oke, ik snap dat niet-Marathon rijders wel sneller zijn met banden vervangen of plakken , maar dan nog.