Om die reden heb ik in de DF voor de voorwielen een reservewiel achterin liggen. 2-3 min weer verder.
Zelf haal ik tussen de 30-33 (winter) en tot aan 38 gemiddeld in de zomer. Met racekap. Weeg ongeveer 70-72kg. En mijn rit is ca 29km lang. Wel heb ik een brug en een bergje onderweg 40 hoogetemeters en in/naar de woonwijk 20-25hm.
Dit zijn gemiddeldes van de teller aan boord. Mijn terugweg is altijd sneller, want minder oponthoudt, bochten en 1 provinciale weg oversteken zonder stoplichten minder.
Achteraan rijd ik een Marathon plus, vooraan conti speed contact of Durano plus. Die laatste ga ik binnenkort nog tubeless proberen.
Wat ook veel scheelt op de totale tijd voor woon-werk ritten is vanuit je ochtendjas instappen in de garage en de deur op afstand openen. Deel van het licht in de garage is op sensor (gewoon E27led met een sensortje op het bolletje) dus gaat ook automatisch uit. Oh ja en vanuit het werk scheelt ook veel als je niet teveel met geinteresseerde collega's over je fiets staat te praten. Toch een valkuil waar ik nog vaak in trap.
Zelf haal ik tussen de 30-33 (winter) en tot aan 38 gemiddeld in de zomer. Met racekap. Weeg ongeveer 70-72kg. En mijn rit is ca 29km lang. Wel heb ik een brug en een bergje onderweg 40 hoogetemeters en in/naar de woonwijk 20-25hm.
Dit zijn gemiddeldes van de teller aan boord. Mijn terugweg is altijd sneller, want minder oponthoudt, bochten en 1 provinciale weg oversteken zonder stoplichten minder.
Achteraan rijd ik een Marathon plus, vooraan conti speed contact of Durano plus. Die laatste ga ik binnenkort nog tubeless proberen.
Wat ook veel scheelt op de totale tijd voor woon-werk ritten is vanuit je ochtendjas instappen in de garage en de deur op afstand openen. Deel van het licht in de garage is op sensor (gewoon E27led met een sensortje op het bolletje) dus gaat ook automatisch uit. Oh ja en vanuit het werk scheelt ook veel als je niet teveel met geinteresseerde collega's over je fiets staat te praten. Toch een valkuil waar ik nog vaak in trap.