14-Sep-2020, 11:10 PM
(14-Sep-2020, 06:22 PM)Coen__ schreef: 10 minuten met stilzetten, wisselen, oppompen, weer monteren, spullen opbergen en handen schoonmaken?Jazeker! Ik had er één waarbij ik het kon checken: M'n ritje vanuit Antwerpen terug naar huis, vorig jaar als nog vrij onervaren velonaut in de Quest. Ik postte toen namelijk met m'n arm uit de velomobiel een foto op Instagram. Daarna belde ik m'n vrouw om m'n baalmoment te delen (had ook wat schakelissues).
Vervolgens heb ik een dekentje neergelegd, de Quest erop, de GoCycle eronderuit, band geplakt (dat deed ik toen nog), direct gemonteerd (het was k-k-koud), opgepompt, ingestapt en een foto met een duimpje op instagram geplaatst. In 12 minuten

(14-Sep-2020, 06:22 PM)Coen__ schreef:
Vier lekke banden in 1 rit :O. Ik heb in 20.000 km nog geen 4 lekke banden gehad. Een keer een afgescheurd ventiel (daar kon de Marathon ook niks aan doen) en één keer (als ik het goed onthouden heb) een heel langzame leegloper; dus oppompen naar 6 bar en een half uur later thuis met 5 bar er in.Ja, ik had het ook nog niet zó bont gemaakt. Maar ik heb een QV, dus mogelijk één wiel meer dan jij

De Schwalbe G-Ones lijken nogal gevoelig te zijn voor steentjes op nat wegdek. Daarnaast rijd ik normaal gesproken met antilek-vloeistof, maar sinds dit ritje zit het er alweer niet in, dus heb ik sindsdien nóg een keer lek gereden. Tijd om weer eens met de spuit in de weer te gaan.
(14-Sep-2020, 06:22 PM)Coen__ schreef:
Lekken komen ook altijd op een moment dat het niet uitkomt en het laatste waar ik op zit te wachten is 10 minuten te laat op afspraken komen.Klopt, vandaar die antilek. Over het algemeen heb ik er geen gedoe mee.