31-May-2017, 06:33 PM
(31-May-2017, 12:57 AM)Lopopodium schreef:Ik weet dat de eerste serie Lynxen aan het frame maar één bevestigingspunt voor de demper had. De latere series hadden er drie en pas daarmee werd het frame flexibel genoeg voor alle drie types (zo heb ik het me uit wat Optima mij anno 2011 vertelde bij elkaar gerijmd - dat "één frame, drie fietsen" hebben zij toen bevestigd). Mijn Orca heeft iig een Dolphin frame en is daarmee ook als Lynx rondgereden (zie hier voor een paar foto's van de fiets in verschillende staten).(30-May-2017, 11:51 PM)emgaron schreef: Bij Optima was dat zo - de Dolphin, Lynx(x) en Orca hadden allemaal hetzelfde frame, alleen de vorken waren anders, waardoor je 20/20, 20/26 en 26/26 kreeg.
Volgens mij is dit niet helemaal waar. Ik heb zelf een Orca met een kapot frame, waarvoor ik een nieuw frame zoek. Orca's zijn eigenlijk niet meer te vinden, maar Lynx nog wel. Heb al gezien dat er zeker frames van Lynx zijn die afwijken van mijn Orca-frame. Met name het achterste deel van het frame, die bij mijn Orca verder doorloopt dan het frame van veel Lynxen. Mede daarom past de bagagedragen zeer waarschijnlijk niet, omdat de contactpunten van de bagagedrager te laag zit (en de drager tegen het achterwiel aankomt).
En daarmee genoeg off-topic in deze thread...
Cheerio,
Thomas
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75