03-Oct-2020, 08:36 AM
(02-Oct-2020, 02:16 PM)Burley1979 schreef: Bikerollingresistance is een betrouwbare site waar ik meer vertrouwen in heb dan de testen van Wim Schermer.Het testen op een cilinder met traanplaat benadert de werkelijk nooit. De vervorming op een cilinder is compleet anders dan op een vlak weg of vlakke teststrook. De manier waarop Bikerollingresistance test is verre van de werkelijkheid. En ja, het is een vorm van testen.
(02-Oct-2020, 02:16 PM)Burley1979 schreef: Het pendelen zegt niet zo heel veel. Een lage rolweerstand word in de praktijk bekomen door dat een band vervormd.Rolweerstand is een lineaire weerstand en neemt evenredig toe met de snelheid. Alleen bij hoge snelheden zullen onder invloed van centrifugale krachten die rolweerstand wat worden beïnvloed. Pendelen is een prima meetmethode. Wat een lage rolweerstand in de praktijk wordt bekomen doordat de band vervormt is voor mij een raadsel.
(02-Oct-2020, 02:16 PM)Burley1979 schreef: Doordat pendelen met dermate trage snelheid gaat is van vervorming geen sprake. Om die reden zullen de draadbanden waar hij het steeds over heeft niet onderdoen voor een vouwband.
Ook zie je dat om die reden het effect van tubeless niet zichtbaar is.
Deze mening deel ik niet. Ook bij trage snelheden worden de banden van belaste wielen vervormd. Dat de uitkomsten van sommige testen dezelfde resultaten tussen vouw- en draadband opleveren is in de praktijk mogelijk. Pendelen op teststroken benadert de praktijk beter dan een testrol met traanplaat.
(02-Oct-2020, 02:16 PM)Burley1979 schreef: De praktijk is anders als de theorie. Helaas wil Wim Schermer niet van weten.
Een band die met loopsnelheid word getest zal zich anders verhouden dan een band die met 40 km/h word bereden. Hetzelfde kan je op YouTube zien bij een formule 1 band waar een go pro in zit.
Bikerollingresistance test op een andere manier die veel meer bij de werkelijkheid komt.
Deel die maning absoluut niet.
(02-Oct-2020, 02:16 PM)Burley1979 schreef: Daarbij heeft Wim Schermer diverse banden getest op een foute wijze,
Een tubeless band testen met een binnenband.
Laat mij een voorbeeld zien dat Wim Schermer fout heeft getest. Dus de meting heeft beïnvloed zonder vermelding van de geteste vorm, type band, type binneband en bandenspanning.