05-Oct-2020, 01:18 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-Oct-2020, 01:22 AM door 365cycle.)
(04-Oct-2020, 01:57 PM)Wim -de roetsende schreef: Vooral onder een DF, omdat daar geen brede banden onder passen. Onder de nieuwere DF's trouwens wel heb ik ergens gelezen.Klopt, de wielkasten zijn vergroot.
Ymte schreef:Df's met grotere wielkasten voor zijn pas halverwege dit jaar geleverdVanaf 2020 dus. Deze fietsen worden als ik me niet vergis standaard geleverd op G-One ipv Contact Speed. In mijn beleving is de G-One geen héle snelle band, maar wel sneller dan de Contact Speed, en met betere grip bij nat weer. Wat mij betreft een win-win.
Of een naar de andere kant uitgevallen 40-406 ook in die wielkasten past durf ik niet te zeggen: de Maxxis DTH en nog een paar andere snelle BMX-bandjes zitten meer aan 44-48mm dan aan 40. De G-One is juist opvallend klein, ~38mm.
Groot voordeel aan veel straatbanden voor BMX-en vind ik dat ze wél op hoge druk mogen (7 of soms zelfs 8 bar). Ik heb nog weleens last van stootlekken (ook met de Continentals, als de druk wat lager stond). Een snelle brede band die onder relatief hoge druk nog voldoende flexibel is is voor mij persoonlijk