25-Oct-2020, 11:48 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-Oct-2020, 11:49 AM door Wim -de roetsende.)
(25-Oct-2020, 12:07 AM)Frutsel schreef: Ja dat kan, maar ik vind het niet verantwoord om hard te fietsen in het donker (on- en slechtverlichte fietspaden), ook niet met een stevige koplamp. Daarnaast vind ik het ook wel fijn om wat te zien (behalve het verlichte stuk weg voor me)
Ik fiets in het donker net zo hard als in het licht.
De afgelopen week reed ik 's ochtends nog in het donker.
De komende weken zal dat 's avonds worden, vanwege de wintertijd.
Over een maand zal ik waarschijnlijk ook 's ochtends weer in het donker fietsen en dat gaat zo een flink aantal maanden duren.
Ik wil toch gewoon op tijd op het werk zijn en daarom fiets ik gewoon hard. Nog vroeger weggaan vind ik geen optie. Ik sta al om half 6 op.
Ik heb echter wel een ongelooflijk hoeveelheid licht op mijn fiets.
De extra sterke koplamp en twee lampen bij de spiegels.
De DF heeft uiteraard gewoon een standaard achterlicht + de reflectie.
Aan de linkerzijkant van de DF heb ik een extra achterlicht.
Bovenop de 'Muts' zit nog een extra achterlicht.
Dan heb ik nog flink wat extra reflectie aangebracht. Op de wielplaten, aan de zijkant en de achterkant.
Van iedereen die mij tegemoet of achterop komt, hoor ik dat ik extreem goed zichtbaar ben en dat iemand wel blind moet zijn als hij/zij mij niet zou zien.
Eigenlijk ben ik het donker een stuk beter zichtbaar dan overdag.
Mede-weggebruikers kunnen ook niet meer zien dat ik laag ben. Dat argument vlat dus volledig weg
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler