23-Nov-2020, 09:00 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23-Nov-2020, 09:02 PM door Wim -de roetsende.)
(22-Nov-2020, 10:00 PM)365cycle schreef: Supertof Wim! En respect hoor. Ik ben laatst een uurtje op school geweest, ivm ANWB Streetwise wilde men de kinderen allerlei soorten fietsen laten zien en ze weten natuurlijk dat ik een velomobiel heb. Dat doe ik natuurlijk graag, laten we kinderen vooral zo vroeg mogelijk bijbrengen dat er prima alternatieven zijn voor de auto
Maar goeiemorgen, wat zijn die kinderen druk zeg
Ik heb regelmatig een hele stoet kinderen van de BSO om mijn fiets als ik om half 6/6uur vertrek.
Mijn fiets heeft in de schoolkrant gestaan. Iedereen weet dus hoe ik op school kom en ook waarom.
Ik heb dit jaar 25 kinderen van 8 tot 12 jaar in de klas. Ze kunnen inderdaad heel druk zijn bij bijvoorbeeld zo'n project als Streetwise, maar ook heel stil zijn tijdens een verhaal van de stadsgids.
Als ze in de klas aan het werk zijn, dan kun je regelmatig een speld horen vallen. Aangezien wij een Montessorischool zijn werken kinderen in groepjes, in tweetallen of alleen aan hun opdrachten. Ze dan met allerlei verschillende vakgebieden bezig. Sommigen zijn aan het rekenen, anderen zijn met taalopdrachten of Engels bezig en dan zijn er ook nog kinderen die aan hun Kosmische opdrachten werken. Zo werken ze 2 of 3x een uur per dag. Ik geef dan individueel, aan een klein groepje of een iets grotere groep les.
De rest van de tijd vullen we met gezamenlijke activiteiten zoals gymnastiek, muziek, tekenen, handvaardigheid, filosofie, enz.
Ik vermaak mij iedere dag dus wel.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler