26-Nov-2020, 09:54 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-Nov-2020, 10:03 PM door ZoefZoef.)
(24-Nov-2020, 03:10 PM)365cycle schreef: Ik net (weer eens) staande gehouden werd ivm rijden op de weg!
Nou is dat op zích niet per se leuk, maar ondanks dat ik een tikkeltje stekelig reageerde (oeps, was niet m'n bedoeling maar het kwam er zo uit) was de motoragent in kwestie heel vriendelijk, ging n.a.v. ons gesprek meteen even op z'n telefoon art. 5.4 RVV opzoeken en was daarna nog best wel geïnteresseerd in de velomobiel ("10.000 EURO?!?!").
En zo kan een toffe agent je dag zomaar een stukje leuker maken.
PS: Zal binnenkort ff kijken of ik het dashcam geluid kan verbeteren en dan het filmpje op YT plaatsen.
"..maar voor u tijjdelijk 8500 euro, meneer agent"
Hier tot nu toe maar een tweetal keer aan de kant gezet door agenten. Op de Hoekeindseweg, richting Bergschenhoek thv Lage bergschebos.
De dames in blauw vroegen zich af waarom ik niet op het naastgelegen fietspad reed. "Ik heb de keuze, dit kwam me beter uit". Ze waren ook niet op de hoogte van de wetgeving, maar vonden het wel prima allemaal. Niets opgezocht verder.
En een keertje in Berkel en Rodenrijs richting Pijnacker, op een vermoed ik 80km/weg waar ik met rond de 40km/u reed op mn gemakkie midden in de nacht. Zelfde verhaal, maar dit keer met hun opmerking dat er zeker 's nachts soms flink hard gereden werd en dus ter waarschuwing. Wel even laten weten dat ik ook wist dat ik er bij de volgende rotonde af moest, want dan staat er wel een bord 'verboden voor fietsen'.
Ontopic verder: blij omdat ik de oppashond van mn pa weer heb gezien. Die is sinds kort officieel Oopoeh van een prachtige Duitse herderdame.