19-Dec-2020, 01:43 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-Dec-2020, 01:46 PM door 365cycle.)
Het is inderdaad al een tijd rustig in deze draad. En inderdaad, behalve aanlopen van onderdelen in de fiets doet sporing ook gewoon een hoop, dat hebben we in ons fietsgroepje kortgeleden nog gezien met een Quest XS. Hij haalt er zomaar een paar km/h bij na sporing corrigeren.
Verder: Hoe bevalt het jullie momenteel qua snelheid? Ik merk dat de QV flink meer last heeft van de kou dan de Quest had. Heb de laatste tijd ook wat minder kunnen fietsen, maar zelfs op kortere ritten (uurtje) is 35 km/h gemiddeld halen zo rond het vriespunt best wel een uitdaging. M'n maximale kruissnelheid op mooie rechte stukken is nu tussen de 40 en 45, waar ik met beter weer 50 best wel lang vast kon houden. Op korte sprintjes rijd ik niet echt minder hard, in de bebouwde kom dus nog steeds vaak tussen de auto's (en dan dus wel 50).
Weet even niet zo goed of het door het aantal banden komt, of dat de Schwalbe G-One toch meer last heeft van de kou dan de combi GoCycle voor/Almotion achter. Als ik 'm niet al verkocht had zou ik er een setje GoCycles onder leggen om het verschil te testen.
Verder: Hoe bevalt het jullie momenteel qua snelheid? Ik merk dat de QV flink meer last heeft van de kou dan de Quest had. Heb de laatste tijd ook wat minder kunnen fietsen, maar zelfs op kortere ritten (uurtje) is 35 km/h gemiddeld halen zo rond het vriespunt best wel een uitdaging. M'n maximale kruissnelheid op mooie rechte stukken is nu tussen de 40 en 45, waar ik met beter weer 50 best wel lang vast kon houden. Op korte sprintjes rijd ik niet echt minder hard, in de bebouwde kom dus nog steeds vaak tussen de auto's (en dan dus wel 50).
Weet even niet zo goed of het door het aantal banden komt, of dat de Schwalbe G-One toch meer last heeft van de kou dan de combi GoCycle voor/Almotion achter. Als ik 'm niet al verkocht had zou ik er een setje GoCycles onder leggen om het verschil te testen.