(19-Dec-2020, 01:43 PM)365cycle schreef: ....behalve aanlopen van onderdelen in de fiets doet sporing ook gewoon een hoop....
Mijn fiets trok erg naar een kant. Ben toen ook gaan sleutelen aan de stand van de voorwielen en kreeg het zou dat de Strada met voor- en rugwind “met zonder handen” keurig rechtuit bleef lopen. Ik had grof de sporing gecontroleerd en in orde bevonden. Nadien vond ik wel dat mijn conditie erg achteruit was gegaan. Ik haalde mijn normale gemiddelde snelheid niet meer....
Na een lekke voorband zag ik de conditie van beide exemplaren, die er net 500 km onderlagen. Het zien van het canvas en mijn “slechte conditie” zorgden ervoor dat ik het uitlijnen over en precies ben gaan doen. Er moest wel wat bijgesteld worden maar mijn conditie is nu weer ok, de fiets loopt zonder zijwind nog steeds rechtuit en de nieuwe banden zullen vast minder slijten.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Quest 846 - Challenge Alize - Bülk 182 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)