20-Dec-2020, 10:25 PM
Zonder iets te zeggen over de deskundigheid van een ander, mijn persoonlijke ervaring is dat tijdens de eerste decennia van deze eeuw we als velomobielen Nederland in september naar ßiessen Duitsland fietsten, door Sauerland en weer terug, woensdag's weg en zondag's weer terug, ik heb dat ervaren als zeer prettig en leuke ontmoetingen. Jammer dat het gestopt is, maar goed, al tijdens mijn eerste velomobiel was ik regelmatig bezig met de sporing tot ergenis van de kinderen want die moesten dan fungeren als ballast in de Alleweder, ook de Questen verblijden ik met een verstelbare stuurstang, en hierdoor zorgde ik dat het verlies aan energie tot een minimum beperkt bleven.
Nu mijn ervaring, tijdens deze tochten deden we vaak welke Quest rolt het hardst de bult af, naar Kallenhart was een lange rechte afdaling naar de camping, en daar kon je ongelimiteerd je velomobiel laten gaan, de jongens van velomobiel vonden/vinden de afstelling niet nodig, maar ondanks het lagere lichaamsgewicht was ik het eerste beneden, waarna ik altijd een brede glimlach liet zien.
Voor mij een teken dat een juiste afstelling met toespoor de beste is, en door de automotive industrie ook al tot vandaag toegepast is/wordt.
Zou niet best zijn dat auto's met achterwiel aandrijving met uitspoor afgeleverd worden, dan wordt het milieu wel erg belast met rubber.
Geen auto is hetzelfde, daarom kun je sporing afstellen, zeker geen velomobiel is hetzelfde, dus een juiste afstelling is daar nog meer nodig. milimeters teveel uit- of toespoor kost veel energie, waar we als fietser geen overschot aan hebben.
Nu mijn ervaring, tijdens deze tochten deden we vaak welke Quest rolt het hardst de bult af, naar Kallenhart was een lange rechte afdaling naar de camping, en daar kon je ongelimiteerd je velomobiel laten gaan, de jongens van velomobiel vonden/vinden de afstelling niet nodig, maar ondanks het lagere lichaamsgewicht was ik het eerste beneden, waarna ik altijd een brede glimlach liet zien.
Voor mij een teken dat een juiste afstelling met toespoor de beste is, en door de automotive industrie ook al tot vandaag toegepast is/wordt.
Zou niet best zijn dat auto's met achterwiel aandrijving met uitspoor afgeleverd worden, dan wordt het milieu wel erg belast met rubber.
Geen auto is hetzelfde, daarom kun je sporing afstellen, zeker geen velomobiel is hetzelfde, dus een juiste afstelling is daar nog meer nodig. milimeters teveel uit- of toespoor kost veel energie, waar we als fietser geen overschot aan hebben.