28-Dec-2020, 05:06 PM
Voor het meten van de sporing hebben ze een meet apparaat waarmee je op de buitenzijde van de velg meet hoe breed het is, en dan aan de voorkant en achterkant ( in rijrichting) dus aan de buitenkant op ongeveer 8 uur en 4 uur.
Met zo'n soort apparaat. https://de.ligfiets.net/homebuild/450/ui...weder.html maar dan met iets minder hoge zijpootjes omdat je in de wielkast van de Quest niet zo hoog komt.
Wat Daniel Fenn doet is simpel grof meten met een rolmaatje door het wiel voor en achter en dan de fine tuning door uit te rollen.
Het meten van de sporing, hoe je het ook doet, blijft een theoretische benadering. De uitroltest toont in de praktijk aan welke variant het beste ( verste) rolt. Je rolt het verste met de instelling die de minste rol en wrijvingsweerstand oplevert. Even los van eventuele positieve of negatieve effecten van toe- of uitspoor op het stuur gedrag.
Groeten, Jeroen
Met zo'n soort apparaat. https://de.ligfiets.net/homebuild/450/ui...weder.html maar dan met iets minder hoge zijpootjes omdat je in de wielkast van de Quest niet zo hoog komt.
Wat Daniel Fenn doet is simpel grof meten met een rolmaatje door het wiel voor en achter en dan de fine tuning door uit te rollen.
Het meten van de sporing, hoe je het ook doet, blijft een theoretische benadering. De uitroltest toont in de praktijk aan welke variant het beste ( verste) rolt. Je rolt het verste met de instelling die de minste rol en wrijvingsweerstand oplevert. Even los van eventuele positieve of negatieve effecten van toe- of uitspoor op het stuur gedrag.
Groeten, Jeroen