20-Jan-2021, 10:03 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-Jan-2021, 10:05 PM door Wim -de roetsende.)
(28-Dec-2020, 11:41 PM)PietV* schreef: De wielspoormeter of stelbok is een prima meetmiddel, als je geen fijnafstemming van de sporing kunt verkrijgen.
Hierboven staat een eerder genoemde opmerking van Piet over de wielspoormeter.
Peter, als je wel die fijnafstelling met linkse en rechtse draad installeert, waarom meet je dan niet met een systeem dat veel preciezer is dan de wielspoormeter?
Hieronder een opmerking van mijzelf die ik al eerder had genoteerd. Ik ben nog steeds benieuwd naar het antwoord. Zou je er nog eens naar kunnen kijken Peter?
Er zijn nu 1716 vm-en door velomobiel.nl afgeleverd en 552 door intercitybike.nl.
Mijn inschatting is dat er maximaal 100 een gedeelde spoorstang hebben, maar daar kan Peter uitsluitsel over geven.
Eigenlijk zou het toch gewoon heel interessant zijn om te weten waarom velomobiel.nl en intercitybike.nl en de andere producenten hun velomobielen niet met een verstelling met linkse en rechtse draad uitvoeren. Ik denk dat ik sowieso Allert eens een mailtje ga sturen.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler