23-Jan-2021, 11:27 AM
Ik kreeg nog een mail van Allert met aanvullende informatie:
"Ik herinnerde me ineens weer dat John Tetz al eens een test heeft gedaan met verstellen van de sporing en meten van de rolweerstand.
Inderdaad dezelfde die ook rolweerstand bij uiteenlopende temperaturen heeft gemeten, lang voordat ik jouw naamgenoot daarvan vertelde en hij ook dergelijke metingen heeft gedaan.
Kijk maar eens hier: http://www.recumbents.com/wisil/tetz/coa...ements.htm
Onder de grafiek staat. 5 turn is +/- .12" aan het wiel. Aangenomen dat hij tussen twee wielen meet zoals wij dat doen, heb je het dan over +/- 3 mm voordat er bij toespoor extra rolweerstand meetbaar wordt, bij uitspoor is dat eerder al het geval.
Dus inderdaad is linkse en rechtse draad niet nodig.
Als er nog belangstelling voor lijkt te zijn kun je dit ook publiceren."
Groeten, Allert
"Ik herinnerde me ineens weer dat John Tetz al eens een test heeft gedaan met verstellen van de sporing en meten van de rolweerstand.
Inderdaad dezelfde die ook rolweerstand bij uiteenlopende temperaturen heeft gemeten, lang voordat ik jouw naamgenoot daarvan vertelde en hij ook dergelijke metingen heeft gedaan.
Kijk maar eens hier: http://www.recumbents.com/wisil/tetz/coa...ements.htm
Onder de grafiek staat. 5 turn is +/- .12" aan het wiel. Aangenomen dat hij tussen twee wielen meet zoals wij dat doen, heb je het dan over +/- 3 mm voordat er bij toespoor extra rolweerstand meetbaar wordt, bij uitspoor is dat eerder al het geval.
Dus inderdaad is linkse en rechtse draad niet nodig.
Als er nog belangstelling voor lijkt te zijn kun je dit ook publiceren."
Groeten, Allert
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler