24-Jan-2021, 07:35 PM
Offtopic was het al even, daar draag ik zeker niet alleen de schuld van. Het is meer een algemeen topic over sporing geworden dan over de snelheid in de Quest.
En zo gaan die dingen op fora nou eenmaal. Eerlijk gezegd word ik soms wel een beetje moe van die lui die altijd met de offtopic kaart zwaaien - in een inhoudelijk gespek zeg je toch ook niet om de haverklap dat je terug wil naar het oorspronkelijke onderwerp?
In ons geval is een kind van 4 26 kg. Hij is groot, sterk en zwaar, net als z'n papa. En rekening houden met de snelheid is geen uitdaging, dan zou ik in principe ook gewoon de bakfiets kunnen pakken. De uitdaging is een velomobiel maken die ook met wisselende belading goed blijft sturen. Sterker nog, eigenlijk vind ik dat een eis aan fabrikanten die een vierwielige velomobiel met een extra zitplaats op de markt brengen.
Een kind vóór de bestuurder is daarnaast helemaal niet verboden of onveilig. Er is vrijwel geen bakfiets meer te vinden met laadbak en/of kinderzitjes achter.
V.w.b. veiligheid van een kind in een fiets heb ik twee standpunten:
1. Bekijk het eens andersom. Een kind een QuattroVelo is véle malen veiliger dan een kind een auto... voor alle andere kinderen op de weg. De kans dat ik met die QuattroVelo een kind doodrijd is vele malen kleiner dan dat ik dat met een auto doe.
2. Als de auto's een gevaar vormen, dan is dát wat we aan moeten pakken. De fietsinfra moet duidelijk beter. We gaan dit soort voertuigen (en spinoffs daarvan) nog hard nodig hebben in de toekomst - zoals we op dit moment omgaan met uitstoot (wereldwijd) is niet houdbaar, niet van deze tijd, totaal onrealistisch. Hoe langer we nú wachten met zo veel mogelijk auto's uitfaseren, hoe moeilijk die kinderen het in de toekomst gaan krijgen en hoe minder vrijheden mijn generatie na 2030-2040 zal hebben. M.a.w.: Let's make it happen!
En zo gaan die dingen op fora nou eenmaal. Eerlijk gezegd word ik soms wel een beetje moe van die lui die altijd met de offtopic kaart zwaaien - in een inhoudelijk gespek zeg je toch ook niet om de haverklap dat je terug wil naar het oorspronkelijke onderwerp?
In ons geval is een kind van 4 26 kg. Hij is groot, sterk en zwaar, net als z'n papa. En rekening houden met de snelheid is geen uitdaging, dan zou ik in principe ook gewoon de bakfiets kunnen pakken. De uitdaging is een velomobiel maken die ook met wisselende belading goed blijft sturen. Sterker nog, eigenlijk vind ik dat een eis aan fabrikanten die een vierwielige velomobiel met een extra zitplaats op de markt brengen.
Een kind vóór de bestuurder is daarnaast helemaal niet verboden of onveilig. Er is vrijwel geen bakfiets meer te vinden met laadbak en/of kinderzitjes achter.
V.w.b. veiligheid van een kind in een fiets heb ik twee standpunten:
1. Bekijk het eens andersom. Een kind een QuattroVelo is véle malen veiliger dan een kind een auto... voor alle andere kinderen op de weg. De kans dat ik met die QuattroVelo een kind doodrijd is vele malen kleiner dan dat ik dat met een auto doe.
2. Als de auto's een gevaar vormen, dan is dát wat we aan moeten pakken. De fietsinfra moet duidelijk beter. We gaan dit soort voertuigen (en spinoffs daarvan) nog hard nodig hebben in de toekomst - zoals we op dit moment omgaan met uitstoot (wereldwijd) is niet houdbaar, niet van deze tijd, totaal onrealistisch. Hoe langer we nú wachten met zo veel mogelijk auto's uitfaseren, hoe moeilijk die kinderen het in de toekomst gaan krijgen en hoe minder vrijheden mijn generatie na 2030-2040 zal hebben. M.a.w.: Let's make it happen!