22-Feb-2021, 02:23 PM
(21-Feb-2021, 11:01 PM)Hoekie schreef: 90% van het volk "uit zijn hol gekropen is" en bij 20% daarvan het logisch verstand nog niet aangezet is. Het is weer voorbij de mooie herfst en winter.Haha, herkenbaar :-)
Ik moest gisteren idd ook ontzettend uitkijken tijdens m'n zondagsritje met de Milan. En irritant: Ik haalde een groepje racefietsers in, die prompt de achtervolging inzetten. Normaal gesproken zou ik ze veel plezier wensen - zelfs op m'n fixie rijd ik de gemiddelde racefietser in een sprint wel weg (op duur niet). In dit geval zat ik echter op een fietspad vol ANWB-jassen, en dan moet je soms gewoon even wachten omdat inhalen op z'n minst krap wordt, of zelfs schrikreacties en/of gevaar veroorzaakt. Deze heren vonden "onze competitie" dusdanig belangrijk dat ze o.a. een gezin met kleine kinderen (op eigen fietsjes) hard voorbij gingen, en dan krap voor de tegenliggers langs weer naar rechts. Ondanks dat ik dus rustig gewacht had tot er echt ruimte was kreeg ik dus weer te horen dat "wij veel te hard reden en dat écht niet kon op zo'n druk fietspad".
Ik had echt even geen zin om ernaast te blijven en uit te leggen dat ik niet bij die andere fietsers hoorde en al een tijdje rustig achter ze zat. Heb het maar genegeerd en ben doorgereden.. om op het eerstvolgende ruime stukje even een sprintje te trekken en de racefietsers weer voorbij te vliegen.