26-Mar-2021, 10:45 AM
In Ligfiets& lees ik een fantastisch technisch verhaal van Piet over de sporing.
Ook lees ik dat PietV zijn visie over belast meten van de sporing heeft aangepast.
Quote van bladzijde 34:
"Niet iedere velomobiel hoeft belast te worden gecontroleerd. Als de dwarse wieldraagarmen met de spoorstangen en de spoorstangarmen met de stuuras-arm een parallellogram vormen en onder dezelfde hoek zijn bevestigd, zal belast meten nauwelijks verschil opleveren. Dit is meestal het geval bij moderne velomobielen."
Deze aanvulling lijkt mij zeer relevant voor mede-liggers die ons Forum gebruiken als informatiekanaal en daaraan conclusies en acties gaan verbinden.
Ook lees ik dat PietV zijn visie over belast meten van de sporing heeft aangepast.
Quote van bladzijde 34:
"Niet iedere velomobiel hoeft belast te worden gecontroleerd. Als de dwarse wieldraagarmen met de spoorstangen en de spoorstangarmen met de stuuras-arm een parallellogram vormen en onder dezelfde hoek zijn bevestigd, zal belast meten nauwelijks verschil opleveren. Dit is meestal het geval bij moderne velomobielen."
Deze aanvulling lijkt mij zeer relevant voor mede-liggers die ons Forum gebruiken als informatiekanaal en daaraan conclusies en acties gaan verbinden.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler