10-Apr-2021, 10:11 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-Apr-2021, 10:25 PM door Arjen Hoogcarspel.)
(10-Apr-2021, 08:31 AM)Wim -de roetsende schreef:(08-Apr-2021, 10:00 PM)Arjen Hoogcarspel schreef: Als iemand trouwens nog een betere velomobiel route door Veenendaal heeft houd ik me aanbevolen.
Ik kan nu kiezen tussen veel kleine bochtjes of een rechte weg met stoplichten waar auto's eerder groen krijgen dan fietsers.
Ik fiets liever een langere route, dan een route met veel verkeerslichten.
Kun je niet om Veenendaal heen fietsen?
Ben al vaker aan het puzzelen geweest, maar van zuid-west naar noord-oost en omgekeerd liggen veel bruikbare routes. Wat ik moet doen zuid-oost naar noord-west en omgekeerd is er minder keus. Om Veenendaal heen kom ik ook op stoplichten uit en is al snel een paar kilometer langer. Komoot houdt ook de totale tijd inclusief stoppen bij. Vaak lijkt het wachten bij de stoplichten langer dan het in werkelijkheid was. Dan moet je al wel heel hard rijden wil dat zin hebben.
Ik moet gewoon nog wat sneller worden dan kan ik dat stuk met stoplichten op de rijbaan.
Ik bedenk trouwens net nog dat ik laatst zag dat de provincie Utrecht ook een snelfietsroute van Veenendaal naar Amersfoort op de planning het staan. Misschien dat het dan nog beter wordt. Nou staat deze route wel bij de "ambities". Dat klinkt heel ambitieus, maar in de praktijk betekent dat volgens mij dat er de komende paar jaar nog niks aan gaat gebeuren.