05-May-2021, 09:00 PM
Je schetst waar mijn probleem zit met het huidige recht: Om iets strafbaar tel laten zijn moet je het aantonen. Dit is volkome terecht; maar in het verkeer blijkt aantonen zeer lastig dus is veel niet strafbaar.
Dit is gevaarlijk en dit gevaar treft kwetsbare weggebruikers.
De wet is er om voor veiligheid te zorgen en niet het recht van de sterkste te laten prevaleren. Het is nu onveilig op de weg en de sterkste prevaleert weer vaker. In mijn ogen schiet het recht te kort.
En ja, dit gaat over auto versus fietsers, voetgangers en kinderen.
Hardhorende racefietsers en langszoevende velomobielen zij n soms zeer ergerniswekkend; maar bijna nooit dodelijk. Je doet je best om het ergste te vermijden en ik voel hierin mee met Jeroen, die slachtoffer is van dit morele uitgangspunt.
Niels, het mag anders, van der Wal
Dit is gevaarlijk en dit gevaar treft kwetsbare weggebruikers.
De wet is er om voor veiligheid te zorgen en niet het recht van de sterkste te laten prevaleren. Het is nu onveilig op de weg en de sterkste prevaleert weer vaker. In mijn ogen schiet het recht te kort.
En ja, dit gaat over auto versus fietsers, voetgangers en kinderen.
Hardhorende racefietsers en langszoevende velomobielen zij n soms zeer ergerniswekkend; maar bijna nooit dodelijk. Je doet je best om het ergste te vermijden en ik voel hierin mee met Jeroen, die slachtoffer is van dit morele uitgangspunt.
Niels, het mag anders, van der Wal