04-Jul-2021, 05:33 PM
In verschillende draadjes viel al te lezen dat ik uiteindelijk toch aan de Quest was geraakt. Ik geloof zelfs te hebben gemeld dat het hier de beroemde kaas-quest betrof.
Nu kan ik mijn verdere verhalen en vragen weer her en der onderbrengen, maar hee, waarom niet een eigen berichten-thread maken. Weet nog niet of het storm gaat lopen met verslagen, maar het is tenslotte ook weer niet een heel blog.
Welnu, als eerste: de afgelopen tijd heb ik de uitlijning meermaals provisorisch gemeten en stelde ik tenminste 7mm toespoor vast. Na eenzijdig 3 slagen te hebben bijgesteld weer gemeten, en vooralsnog leek de andere kant ook bijstellen niet meer nodig. Nu zijn alle metingen zonder rijdersgewicht (welke volgens mijn redenatie toespoor verder zou vergroten, want op zijn kant was er juist uitspoor), en de tweede meting was direct na terug op de wielen zetten. Maar deze eerste aanpassing maakte al een verschil! Waar eerst bij goede omstandigheden 39 km/u kon worden aangetikt, pak ik nu eender wanneer de 40 even mee. Gezien het verschil in moeite gok ik 3-5 km/u sneller aan de bovenkant, en bovendien een betere uitrol. Veel meer wat een velomobiel zou moeten zijn!
Als tweede, een vraag: de machien staat altijd buiten met een afdekhoes gemaakt door een gebruiker van het Duitse forum (zie thread genaamd “abdeckplane / faltgarage”) uit ripstop tentmateriaal. Prima dingetje maar het vocht lijkt er “deze zomer” juist afdoende onder te komen om op allerlei plekken de lijm van het klittenband los te weken. Tips? Is de radical design hoes hier nog een verbetering voor?
Groetjes!
Nu kan ik mijn verdere verhalen en vragen weer her en der onderbrengen, maar hee, waarom niet een eigen berichten-thread maken. Weet nog niet of het storm gaat lopen met verslagen, maar het is tenslotte ook weer niet een heel blog.
Welnu, als eerste: de afgelopen tijd heb ik de uitlijning meermaals provisorisch gemeten en stelde ik tenminste 7mm toespoor vast. Na eenzijdig 3 slagen te hebben bijgesteld weer gemeten, en vooralsnog leek de andere kant ook bijstellen niet meer nodig. Nu zijn alle metingen zonder rijdersgewicht (welke volgens mijn redenatie toespoor verder zou vergroten, want op zijn kant was er juist uitspoor), en de tweede meting was direct na terug op de wielen zetten. Maar deze eerste aanpassing maakte al een verschil! Waar eerst bij goede omstandigheden 39 km/u kon worden aangetikt, pak ik nu eender wanneer de 40 even mee. Gezien het verschil in moeite gok ik 3-5 km/u sneller aan de bovenkant, en bovendien een betere uitrol. Veel meer wat een velomobiel zou moeten zijn!
Als tweede, een vraag: de machien staat altijd buiten met een afdekhoes gemaakt door een gebruiker van het Duitse forum (zie thread genaamd “abdeckplane / faltgarage”) uit ripstop tentmateriaal. Prima dingetje maar het vocht lijkt er “deze zomer” juist afdoende onder te komen om op allerlei plekken de lijm van het klittenband los te weken. Tips? Is de radical design hoes hier nog een verbetering voor?
Groetjes!