Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Staartpunt intern afsluiten - voordelen en methodes?
#9
Kijk dat is nou een mooi voorbeeld. 

Bij de achterwiel van een open ligger met staartpunt zal het wel wat minder impact hebben, maar 105 -> 110kph is toch 4.55% verschil. 

Als ik maar een derde win, zou dat 0,5 kph gemiddeld kunnen schelen. En met 55 (geregeld mijn ~topsnelheid) +0.8 kph.... Niet mis. 

(24-Aug-2021, 08:57 AM)PietV* schreef: Een fietswiel veroorzaakt veel turbulentie. Die hoge luchtweerstand wordt veroorzaakt doordat het wiel als een slagroomklopper door de lucht maalt. Grote wervelingen kost extra (trap)energie. Hoe beter de stroomlijn hoe minder wervelingen. Ook voor het wiel. Een volledig gesloten staartpunt met binnenscherm voor het achterwiel verkleint die turbulentie. Dat geldt ook voor gesloten wielkasten bij een velomobiel.

Als je wat meer wilt weten kijk je naar het filmpje over de VeloX 9. Op 10:00 min. begint de technische uitleg. Op 13:00 min. de wielen en op 16:40 de wielkappen etc.

https://www.youtube.com/watch?v=jYsVcy0c...nPowerTeam

De meeste energie hebben we nodig om ons lijf in stand te houden. O.a. ademhaling, bloedsomloop, functioneren brein, tussen de 1 en 1,5% spieren per dag verversen enz.
Dat kleine deel wat overblijft om te bewegen moeten we zuinig mee omgaan. Daarom is liggend fietsen veel efficiënter.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Staartpunt intern afsluiten - voordelen en methodes? - door Pmlucas - 24-Aug-2021, 01:13 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
Een halfuurtje geled...Kapitein Bosui — 04:31 PM
XL Hotspot in 3d-print
Even een korte updat...twilwel — 02:08 PM
Van 155 naar 170 (Cranks)
Ik zou altijd max ...datakneder — 12:45 PM
Ervaringen met de Bülk
Mooi dat je dit geda...Hoekie — 12:43 PM
Van 155 naar 170 (Cranks)
Mocht het niet luk...Hoekie — 11:52 AM
Van 155 naar 170 (Cranks)
Wat Jeroen S zegt....datakneder — 11:45 AM
Van 155 naar 170 (Cranks)
;)365cycle — 11:37 AM
Van 155 naar 170 (Cranks)
Mocht het niet lukke...Hardloper — 11:18 AM
Van 155 naar 170 (Cranks)
1. Nu merk ik ook ...Hoekie — 11:02 AM
Experiment met maximumsnelheid op fiets...
Ja die treintjes zij...Jeroen S — 08:27 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Heb je daarvoor het ...Jeroen S — 08:19 AM
Van 155 naar 170 (Cranks)
80 tanden is wel hef...Jeroen S — 08:16 AM
Medeliggers onderweg
vandaag tussen assen...Veloquest — 11:05 PM
Medeliggers onderweg
Vandaag in de ochten...Schemerwoude — 10:15 PM
Experiment met maximumsnelheid op fiets...
Ik zag zo'n fiets tr...365cycle — 07:39 PM
ICB nieuws over de vierwieler en de nie...
Dat is denk ik beide...365cycle — 07:31 PM
Experiment met maximumsnelheid op fiets...
Toen ik het woord fi...Willeke_IGKT — 07:18 PM