13-Sep-2021, 09:04 AM
Er was een tijd dat de Stinger als racemachine werd voorgesteld. Dit model heb ik gehuurd toen ik voor het eerst ging ligfietsen.
Na kwartiertje oefenen om te vertrekken/stoppen en de besturing beter te begrijpen, kon ik de weg op. Misschien was het bevestigde snelheidsmeterje niet correct, maar ik tikte vlot 55km/u aan tijdens een sprintje. Was toen wel 30 jaar jonger...
De verliefdheid is steeds gebleven en heb er 2 kunnen overkopen. Ik vind ze comfortabel en het sturen gaat naar mijn gevoel, rustiger dan op m'n Challenge Hurricane.
Het mooie bagagerekje op de Stinger is vrij smal en een fietstas gaat er snel schuin op hangen. Om die reden heb ik een stuk plexiglas op maat gesneden en in de tas gestoken, zo blijft die beter op zijn plaats hangen.De kuipstoel zit me als gegoten en de achtervering neemt oneffenheden; zoals boomwortels en putjes in het wegdek; goed voor zijn rekening. Sommige zijn met een deelbaar tilstuur uitgevoerd en kan je meer naar je lichaam toe instellen.Ik ben alvast blij met aankoop van de Stinger en zou hem niet willen missen.
Inzetbaarheid in stadsgedeelte ook hangt af van je ervaring op je model van fiets.De eerste kilometers gaan misschien wat wiebelig en dien je extra op te letten.Op dat punt zal er m.i. geen verschil zijn tussen een hogere of lagere fiets.
Men ziet je wel es over het hoofd, maar dat maakt men op een gewoon rijwiel ook mee. Er is nu eenmaal veel verkeer... Sinds ik voornamelijk liggend fiets, ben ik voorzichtiger geworden en ga ik er meestal van uit dat anderen je NIET gezien hebben. Ik rem/stop liever even en geef desnoods m'n voorrang af. Vroeger smeet ik me op de gewone fiets sneller tussen wagens in, op de ligfiets ben ik veel braver geworden...
Probeer bij gelegenheid ook een model met onderstuur uit, de beleving is anders dan met klapstuurtje en het uittesten waard.
Oh ja: snelheid gaat de hoogte in naarmate je harder op de pedalen trapt...
Na kwartiertje oefenen om te vertrekken/stoppen en de besturing beter te begrijpen, kon ik de weg op. Misschien was het bevestigde snelheidsmeterje niet correct, maar ik tikte vlot 55km/u aan tijdens een sprintje. Was toen wel 30 jaar jonger...
De verliefdheid is steeds gebleven en heb er 2 kunnen overkopen. Ik vind ze comfortabel en het sturen gaat naar mijn gevoel, rustiger dan op m'n Challenge Hurricane.
Het mooie bagagerekje op de Stinger is vrij smal en een fietstas gaat er snel schuin op hangen. Om die reden heb ik een stuk plexiglas op maat gesneden en in de tas gestoken, zo blijft die beter op zijn plaats hangen.De kuipstoel zit me als gegoten en de achtervering neemt oneffenheden; zoals boomwortels en putjes in het wegdek; goed voor zijn rekening. Sommige zijn met een deelbaar tilstuur uitgevoerd en kan je meer naar je lichaam toe instellen.Ik ben alvast blij met aankoop van de Stinger en zou hem niet willen missen.
Inzetbaarheid in stadsgedeelte ook hangt af van je ervaring op je model van fiets.De eerste kilometers gaan misschien wat wiebelig en dien je extra op te letten.Op dat punt zal er m.i. geen verschil zijn tussen een hogere of lagere fiets.
Men ziet je wel es over het hoofd, maar dat maakt men op een gewoon rijwiel ook mee. Er is nu eenmaal veel verkeer... Sinds ik voornamelijk liggend fiets, ben ik voorzichtiger geworden en ga ik er meestal van uit dat anderen je NIET gezien hebben. Ik rem/stop liever even en geef desnoods m'n voorrang af. Vroeger smeet ik me op de gewone fiets sneller tussen wagens in, op de ligfiets ben ik veel braver geworden...
Probeer bij gelegenheid ook een model met onderstuur uit, de beleving is anders dan met klapstuurtje en het uittesten waard.
Oh ja: snelheid gaat de hoogte in naarmate je harder op de pedalen trapt...