12-Nov-2021, 12:59 PM
Ja hoi
1 kettingblad voor en 8x3 achter begrijp ik niet helemaal. Heb je een naafversnelling op de tussenas?
Voorblad lijkt me het makkelijkst, een groter tandwiel heeft namelijk weer gevolgen voor de kettingloop.
Op het voorblad ben je met een enkele actie klaar, hooguit is het dan nog nodig om de ketting te verlengen mocht de kettingspanner het verschil niet makkelijk op kunnen vangen, maar aangezien de voorkant beter bereikbaar is, is dat waarschijnlijk de snelste en makkelijkste manier.
Als jouw setup enigzins lijkt op de mijne heb je op de tussenas, aan de kant die naar het achterwiel gaat, een tandwiel zitten die je eventueel ook zou kunnen vervangen door een iets groter model. Let wel op: de kettingloop achter is een stuk korter, dus daar moet je vrijwel zeker een schakeltje bijplaatsen.
Belangrijk is wel als je je voorste kettingblad wijzigt, dat je nog een laag genoeg verzet overhoudt om goed in te kunnen optrekken/klimmen!
1 kettingblad voor en 8x3 achter begrijp ik niet helemaal. Heb je een naafversnelling op de tussenas?
Voorblad lijkt me het makkelijkst, een groter tandwiel heeft namelijk weer gevolgen voor de kettingloop.
Op het voorblad ben je met een enkele actie klaar, hooguit is het dan nog nodig om de ketting te verlengen mocht de kettingspanner het verschil niet makkelijk op kunnen vangen, maar aangezien de voorkant beter bereikbaar is, is dat waarschijnlijk de snelste en makkelijkste manier.
Als jouw setup enigzins lijkt op de mijne heb je op de tussenas, aan de kant die naar het achterwiel gaat, een tandwiel zitten die je eventueel ook zou kunnen vervangen door een iets groter model. Let wel op: de kettingloop achter is een stuk korter, dus daar moet je vrijwel zeker een schakeltje bijplaatsen.
Belangrijk is wel als je je voorste kettingblad wijzigt, dat je nog een laag genoeg verzet overhoudt om goed in te kunnen optrekken/klimmen!