10-Dec-2021, 09:26 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-Dec-2021, 09:29 PM door Willeke_IGKT.)
(10-Dec-2021, 09:14 PM)365cycle schreef:(10-Dec-2021, 07:13 PM)Willeke_IGKT schreef: zelfs de trappers zodat ik kan zien of ik op de platte kant zit.Is er een speciale reden dat je niet met klikpedalen rijdt? Ik heb het ook een tijdje gedaan met m'n Quest (want met mijn schoenmaat heb je niet zomaar fietsschoenen te pakken). Ben inmiddels erg blij dat ik toch weer met Keo rijd
Die klikpedalen hebben wel wat voordelen in een velomobiel nl., minder kans om weg te schieten en het is wat efficienter.
Wil je ze niet, dan is dit misschien een goed alternatief voor de multifunctionele pedalen:
https://www.mantel.com/crankbrothers-sta...m=shopping
Door de pinnen in dit soort pedalen heb je erg veel grip op de pedalen. Ik heb ze ook aan m'n "stadsfiets" zitten (de Challenge Focus).
Ik heb klikpedalen en bijpassende sandalen maar als ik ze draag kom ik met mijn zool tegen de schuimkap en/of de rand van de voetengaten. Trapas 2 cm verder en dat is verholpen, maar dat is een van de vele kleine aanpassingen die ik nog wil (laten) doen. Ik denk ook aan kortere cranks, maar wil eerst uitproberen.
Belangrijker is dat mijn wandel sandalen goed grijpen op de trappers, nooit wegglijden en bijna nooit eraf springen.
En het afstellen van de plaatjes was niet makkelijk en zodra ik het goed had was een keer op een kiezel staan genoeg om het weer te verschuiven.
De 'platte' kant van mijn pedalen is ongeveer als 'niet vlak' als die in de link, met grip langs de randen. En beschadigt mijn sandalen niet.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)