03-Feb-2022, 01:03 PM
(03-Feb-2022, 12:23 PM)365cycle schreef:(03-Feb-2022, 11:50 AM)pietandringa schreef: Het kan heel persoonlijk zijn. Ik kan met de Milan juist makkelijk optrekken, terwijl ik van 170 naar 140 cm cranks ben gegaan. Mijn Milan heeft alleen een 56T voorblad en 12 speed Rotor [39-11] achter, ook dat is geen enkel probleem om makkelijk op gang te komen. Ik zit/lig heel lekker in de Milan en trap graag met veel toeren. Mensen die graag wat zwaarder trappen komen met korte cranks trager uit de startblokken denk ik ..
Overigens is de vraag wel: waar vergelijk je mee? Een Quest wil ook niet zo lekker van z'n plek, vergeleken met een DF of QV.
De vergelijking is met mijn Quest die optimaal stijf was, maar de GT is wel van een andere orde. Ik heb eenmaal een proefrit in een QV gemaakt, maar vond het niet lekker rijden en kwam veel moeilijker op gang dan in mijn Quest. Dat kan aan die specifieke QV hebben gelegen, maar na die proefrit was er geen animo meer voor de QV. In een DF 2x kort gereden met 155 mm cranks, maar dat paste niet goed. Zoals ik trap maakt een DF of Milan niet zoveel uit in accelaratie denk ik. In de Milan lig ik wel lekkerder dan ik in de DF zit. Ik heb vaak gelezen dat een DF windgevoelig is op hogere snelheid en om die reden voor mij niet aantrekkelijk. De GT is vergelijkbaar met de Quest, misschien een klein beetje minder windgevoelig. De GT voelt wel veel zekerder in de bochten dan de Quest. Ik zal later mijn ervaringen delen [300 km is wat weinig vind ik]. maar de GT heeft eigenlijk alleen voordelen tov de Quest. De Quest 3.0 is er nog lang niet nu de Snoek L gemaakt gaat worden. Dus de beste Quest 3.0 is de Milan GT