07-Feb-2022, 02:15 PM
(07-Feb-2022, 01:53 PM)Hoekie schreef: De Contact Urbans staan bekend dat ze trager zijn bij lagere temperaturen. Ik rij er nu anderhalf jaar mee.Mwah... ik ben daar toch niet zo stellig over. Rijd zelf op vrij snelle banden door, en hoewel het irritant is wanneer ik lek rijd valt het aantal keren dat dat gebeurt heel erg mee. Als dat 2 km/h scheelt, en ik gemiddeld 38 km/h rijd ipv 36 km/h, bespaar ik 4,5 minuut door op snellere banden te rijden; dan betekent het dat ik iedere rit van of naar m'n werk lek moet rijden voordat het me tijd gaat kosten.
Met name vanwege grip en lekbestendig. Beide heel goed. Dat is het belangrijkst bij < 10 graden.
Nu heb ik dan ook nog relatief betrouwbare snelle banden (Maxxis, met SilkWorm antileklaag, en een Michelin slick achter), en valt het aantal lekken heel erg mee. Behalve wanneer je er Foss biba's in stopt trouwens, want die dingen lopen inderdaad langzamer leeg... maar bij mij ook wel heel vaak!
(07-Feb-2022, 01:53 PM)Hoekie schreef: Toevallig onlangs van achteren 406-42 van 3.5 naar 5 bar gegaan. Was vergeten de banden weer eens bij te pompen. En dat was duidelijk voelbaar. Nu op 4.5 en weer even aankijken. Het kan ook zijn dat de luchtvering iets te hard staat.Bij de QV heb ik overwogen zo'n drukmeetsysteem in te bouwen, omdat je het zo slecht voelt als je zachte banden hebt. Die dan ook op de balgjes inbouwen is wel prettig.
(07-Feb-2022, 01:53 PM)Hoekie schreef: Van voren 406-32 vanwege draaicirkel. Wil eens 406-42 van voren proberen op aangeven van een andere QV rijder dat het heel erg meevalt wat draaicirkel betreft. Ben nog te lui geweest om dat uit te proberen.Vond het ook meevallen (met 43-406), maar 38-406 is wel fijner.