(07-Feb-2022, 11:39 AM)ThijsR schreef: Voor ben ik van 6 naar 6 gegaan, een stukje onder de max aangegeven spanning is mijn nattevingerwerk Mijn Urbans zijn overigens 32-406 dus flink smaller dan de 42-versie.
Waarom de 32-406 Urbans niet op lagere druk? Hij kan op 7 bar maar dat is niet omdat het moet. Alleen op glad asfalt is max druk sneller. Op iets minder goed asfalt is iets minder druk sneller. Ik gebruik de 406-32 met 'maar' 5 bar afzakkende naar iets 4 bar. In de zomer komt daar een halve bar bij.
(07-Feb-2022, 02:15 PM)365cycle schreef: Mwah... ik ben daar toch niet zo stellig over. Rijd zelf op vrij snelle banden door, en hoewel het irritant is wanneer ik lek rijd valt het aantal keren dat dat gebeurt heel erg mee. Als dat 2 km/h scheelt, en ik gemiddeld 38 km/h rijd ipv 36 km/h, bespaar ik 4,5 minuut door op snellere banden te rijden; dan betekent het dat ik iedere rit van of naar m'n werk lek moet rijden voordat het me tijd gaat kosten.
Uiteraard ook geen trage banden.
Wellicht zijn de Maxxis DTH een nog beter compromis dan Urbans. Weet ik niet. Kan ik altijd nog eens proberen.