08-Feb-2022, 12:47 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-Feb-2022, 12:50 AM door 365cycle.)
(07-Feb-2022, 11:16 PM)Hoekie schreef: Precies, bij regen bijna in de sloot met Contact Speeds.+1
(07-Feb-2022, 09:17 PM)Wim -de roetsende schreef: Heb jij Foss biba's?Ja!
(07-Feb-2022, 09:17 PM)Wim -de roetsende schreef: Waar heb je die gekocht?LeCyclo.com --> Chambre à air increvable Presta 20x28C-38C Foss
(07-Feb-2022, 09:17 PM)Wim -de roetsende schreef: Bevallen ze?Nee.
(07-Feb-2022, 09:17 PM)Wim -de roetsende schreef: Voor-
- Ze lopen onwijs licht, beter dan de Schwalbe SV7C die ik normaal gebruik. Vergelijkbaar met Latex, maar houdt langer druk;
- Als ze lek gaan blijft er ongeveer 1,5 a 2 bar over in de band. Dat zorgt voor veel rolweerstand, maar je hoeft ook weer niet direct te stoppen; doorrijden tot waar dat veilig kan is mogelijk zonder je velg stuk te stoten, en de band blijft vooral ook gewoon op de velg.
- Plakken is écht makkelijk, namelijk; doe een (niet vergeten - los bij te bestellen) stickertje op het gaatje en stop de band terug.
- Er zit een (voor een Milan ietwat lang, maar) erg mooi donkerblauw geanodiseerd ventiel in.
(07-Feb-2022, 09:17 PM)Wim -de roetsende schreef: /nadelen?
- De 406-maat is eigenlijk nét te klein en verkeerd gevormd om fijn om te leggen; het ventiel zit in de vouwnaad zeg maar. Let dus goed op dat ze echt OM je velg liggen en er nergens een randje tussen de buitenband en de velgrand uit piept, want als je 'm dan oppompt ben je gauw klaar.
- De 559-maat is juist wat aan de forse kant. Ik had biba over, en heb echt moeite gehad om 'm vouw- en hobbelloos te monteren.
- Als ze lek gaan blijft er ongeveer 1,5 a 2 bar over in de band. Dat weet ik, omdat ik van de 6 die ik er besteld had al 5 stuk heb gehad.
- Van die 7 lekken in 5 banden waren er 6 aan de bóvenkant van de biba. Tegen het velglint dus. Nee, m'n spaken prikken niet door de velg heen in de band.
Eén ding wat ik gemeen heb met de andere persoon die er niet blij mee is, is dat ik met hoge druk in m'n banden rijd. M'n Milan loopt lekker bij 6 bar en iets rauwer + iets harder bij 7.5, wat ook meteen het maximum is dat in m'n voorbanden mag (achter 7.0). Het zal me wel weer op commentaar komen te staan, want banden hoeven niet zo hard... maar vergeet niet dat ik meer weeg dan de meeste andere velonauten en doorgaans met behoorlijk wat bagage rijd. M'n GT is niet voor niets verstevigd tot 125 kg laadvermogen. M'n theorie is dat er bij die hoge drukken iets gebeurt in de bovenste vouwnaad van de biba waardoor er kleine gaatjes ontstaan. Conclusie: Niet mijn biba.
Ik heb wél een goede oplossing voor je om ze eens te proberen: Ik heb nog één goeie, weet niet hoeveel gebruikte ik nog heb maar daar zal je even een paar van die stickertjes moeten kopen. En van mij mag je ze kostenloos proberen. Als jij er wel blij van wordt wil ik er wel één goeie biba van je terug