25-Feb-2022, 01:16 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-Feb-2022, 04:58 PM door pietandringa.)
(25-Feb-2022, 12:47 PM)365cycle schreef:(25-Feb-2022, 12:34 PM)pietandringa schreef: Nadeel van de F-Lites was dat de Quest ca. 1 cm hoger op de wielen stond. Met de Trykers was de windongevoeligheid een stuk beter en de bochtensnelheid iets hoger.Je kan er natuurlijk ook lagere veren in zetten.
Verder, v.w.b. lekbestendigheid: Er is ook antilekvloeistof voor binnenbanden. In Schwalbe biba's kan je het ventiel eruit draaien, en er dan 60ml van die "melk" in gieten. Het wordt er geen Marathon van, maar het helpt zeker, en even bijpompen op je bestemming is soms toch beter dan met bevroren klauwen in de sneeuw een binnenband wisselen (wat ik gisteren deed).
Mijn Quest was al optimaal verlaagd met korte rode veren, maar eigenlijk te stug. Die antilekvloeistof heb ik geprobeerd, maar was niet enthousiast. Bij een flink gat werkt het niet en spuit de vloeistof naar buiten. Bij kleinere gaatjes loopt de band niet helemaal leeg, maar wel een beetje. Het is dan lastig om het lek te vinden als je de band wil plakken. En de F-Lites zijn toch iets te breed voor mijn Milan. Als het warmer wordt slinkt het voordeel van F-Lites.
Met de Quest heb ik ca. 50x lek gereden in 7 jaar tijd en ruim 51.000 km. Met de Milan wil ik dat gemiddelde flink omlaag brengen
