08-Mar-2022, 02:49 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-Mar-2022, 03:01 PM door 365cycle.)
(08-Mar-2022, 02:31 PM)Bacchus schreef: @365cycle: Nu herken ik wel dat de M-Racer niet het meest flexibele vervoersmiddel is maar ik vind het toch wel bijzonder dat je, van het rijtje dat je noemt, juist die weg zou doen.Het punt is dat alle andere fietsen een eigen "taak" hebben:
bakfiets: voor met m'n kind als het regent, maandelijkse boodschappen, naar de vuilstort, het is een beetje m'n "vrachtwagen". Zou kunnen dat ik 'm nog weg doe voor een handige fietsaanhanger.
de "daily" ligger: Goedkoop ding, dus als ik de stad in ga ofzo pak ik die. Het is een vrij vlotte fiets (ook hiermee heb ik weleens 37-38 gemiddeld gereden!), maar ook heel comfortabel en praktisch: M'n zoon duwen gaat super makkelijk, maar rechtop zittend rijdend, langzaam rijden en manoeuvreren ook (lukt me niet met de M-Racer).
Hurri bij m'n vriendin: We hebben er allebei één, maar mogelijk gaan die ook weg, want...
velomobiel #1: M'n daily driver
velomobiel #2: Eigenlijk de fiets van m'n vriendin. Haar Challenge staat dus echt stil, ik houd haar op de mijne (nu nog) wel bij. Een tweede eigen velomobiel zou wel handig zijn, als reserve (en dan bij voorkeur een wat ander model, DF ofzo)
tandem: Om samen met m'n zoontje op een leuke manier ergens naar toe te kunnen, bijvoorbeeld voor de vakantie. Vorig jaar gingen we met de bakfiets, was ook leuk maar hij had het zo nu en dan wat koud, en hij verveelde zich.
een goeie vouwfiets: Voor bij treinreizen de snelste oplossing.
(08-Mar-2022, 02:31 PM)Bacchus schreef: Van de andere kant, 150 km totaal is ook echt wel belachelijk weinig, jij rijdt dat met Milan waarschijnlijk in twee gemiddelde kantoordagen.Eén kantoordag is 107 km als ik rechtstreeks heen en terug rijd. Door allerlei omstandigheden heb ik dit jaar veel minder gereden dan gebruikelijk. De teller staat nu op net geen 2500 geregistreerde km (ritten langer dan een paar km dus); 22 km met de M-Racer, 42 met de "daily" Challenge, 41 met de bakfiets en 2346 met de velomobiel
(08-Mar-2022, 02:31 PM)Bacchus schreef: Maaruh, als je geen M-Racer meer hebt, dan hoef ik ook geen M-Racer-dagje meer te plannen? Of zullen we er gewoon "een rondje Biesbosch op een open ligger" van maken?Misschien dat ik er één kan lenen, maar een "open" fietstocht is ook leuk. Komt die planner op ligfiets.net ook weer écht op gang, en dáár word ik dan wel weer blij van!