23-Mar-2022, 07:14 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23-Mar-2022, 07:18 PM door Willeke_IGKT.)
(11-Mar-2022, 09:40 PM)Willeke_IGKT schreef:(07-Mar-2022, 07:12 PM)Willeke_IGKT schreef: De nieuwe zijn Swalbe Kojaks, vouwbanden. Er weinig profiel, zo weinig heb ik nog nooit gehad.
Nu kijken of het een verschil maakt in het rijden.
Ik weet niet of het aan de banden ligt, aan het feit dat ik de rit met de Waterlandse liggers eigenlijk snelheid of uithoudingvermogen te kort kwam en daarom nu serieuser aan het oefenen ben, of aan de wind, maar vandaag ging ik behoorlijk sneller dan meestal.
Vanmorgen bij aankomst op het werk (5 km) gaf de meter in de fiets 15.9 km/u als gemiddelde snelheid (begon vanaf 0.)
Na het werk een ritje door het duin, de vlakke wegen.
Bij mijn stop na 8 km was het gemiddelde omhoog to 17.1 km/u, en bij thuiskomst 17.5 km/u en dat is hoger dan ik ooit gezien heb voor een rit alleen. Dit is inclusief stoppen voor verkeer, massel met de stoplichten, niet echt hoeven stoppen.
De banden werken zeker niet tegen.
Na een paar weken rijden met de nieuwe banden (en nogmaals een rit met de Waterlandse liggers) ben ik ervan overtuigt dat ik de juiste beslissing heb genomen met de banden wissel. Dit keer kon ik makkelijker meekomen, de gemiddelde snelheid lag wat hoger en ik was niet erg moe bij het afhaken en het thuiskomen.
En mijn snelheid bij WW ritten is hoger, ik haal makkelijker de 25 en nu ook de 30 km/u, (er zijn erg weinig stukjes waar ik genoeg afstand goed pad heb om langdurig door te trappen.)
Ook is mijn gemiddelde omhoog. Vrijwel constant hoger.
Nu een beslissing over een nieuwe achterband.
De fietsenzaak waar ik zaterdag heen ga heeft een Swalbe big apple in 406-50 voor me opzij gelegd evenals een Swalbe Big ben, 406-55.
Heeft er iemand advies over deze banden? Is een van de twee duidelijk sneller dan de andere, of beter lek bestendig?
Dat is dus voor de achterband van een 3 x 20" Quest.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)