24-Mar-2022, 03:16 PM
Hmm, type ik dit nu voor de tweede keer, is m'n post verdwenen of heb ik hem niet verstuurd de vorige keer?
Ja, dat is wel grappig inderdaad. Helaas schort in het lijf ook aan een fatsoenlijk koelingssysteem. Bijvoorbeeld gloedjehete en natgezweten rug, maar ijskoude tenen. Ik zou dan zeggen; ga met dat oververhitte bloed even door de voeten. Maar zo werkt het helaas niet lijkt het. Geen zoneregeling zeg maar
En het afvoeren van warmte is niet alleen tijdens het fietsen zelf, maar ook van de spijsvertering op andere tijden. Nu ik wat minder fiets en wat meer met de trein ga en ik daardoor ook minder eet merk ik gewoon dat ik het minder snel te warm heb.
Hopelijk komt er ooit nog eens een VM met echt goede rugventilatie.
(23-Mar-2022, 09:58 PM)365cycle schreef:(23-Mar-2022, 08:18 PM)Coen__ schreef: De mens is namelijk als motor nogal inefficiënt en heeft dus een enorm weg te koelen verliesvermogen.Ongeveer even inefficiënt als een verbrandingsmotor in een auto. Dat vond ik dan wel weer een grappige overeenkomst.
Ja, dat is wel grappig inderdaad. Helaas schort in het lijf ook aan een fatsoenlijk koelingssysteem. Bijvoorbeeld gloedjehete en natgezweten rug, maar ijskoude tenen. Ik zou dan zeggen; ga met dat oververhitte bloed even door de voeten. Maar zo werkt het helaas niet lijkt het. Geen zoneregeling zeg maar
En het afvoeren van warmte is niet alleen tijdens het fietsen zelf, maar ook van de spijsvertering op andere tijden. Nu ik wat minder fiets en wat meer met de trein ga en ik daardoor ook minder eet merk ik gewoon dat ik het minder snel te warm heb.
Hopelijk komt er ooit nog eens een VM met echt goede rugventilatie.