05-Apr-2022, 07:48 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-Apr-2022, 07:58 PM door Lig-hen.)
(05-Apr-2022, 01:01 PM)365cycle schreef: Heb je weleens echte fietsschoenen overwogen? Ik vind dat toch altijd beter dan zo'n korf om je gewone schoen. Met mountainbike-schoenen en het Time Atac systeem heb je behoorlijk veel bewegingsvrijheid en toch nog de mogelijkheid om goed te lopen. De plaatjes klikken daarnaast ook goed in de pedalen al ze smerig zijn, wat vrij uniek is voor dat systeem.
Bedankt voor de tips!
Ik heb zeker gedacht aan spd en soortgelijke pedalen, alleen moeten die icm speciale fietsschoenen, en daar "wringt de schoen" nogal. Letterlijk en figuurlijk.
Ik zorg wel altijd voor schoenen met zoveel mogelijk profiel.
Als het me met de huidige "riempjes" toch te link wordt, zou ik misschien "Crankbrothers Stamp 1 Flat Pedals" kunnen overwegen. Daar kun je pennetjes hoger in zetten, zodat het profiel v mijn schoen meer grip heeft.
Op de 2 wieler knalde ik wel eens over een boomwortel-hobbel, en dan schoten mijn voeten van de pedalen. Nu ik duidelijk langzamer fiets is dat nog niet gebeurt.
Ik moet er ook niet aan denken om in volle vaart met m'n benen onder het frame te komen, dat lijkt me niet comfortabel.
Lopopodium .
[/quote schreef:Op een driewieler is het denk ik niet direct een probleem.
De driewieler heeft onder de voorkant van de zitting naar beide kanten stukken frame die van het hoofdframe in de richting van de voorbanden lopen.
Als de voeten van de pedalen glippen, kunnen de onderbenen onder dat "dwarsframe" terecht komen, vermoed ik.