22-Sep-2017, 09:29 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-Sep-2017, 09:34 AM door Wim -de roetsende.)
(21-Sep-2017, 11:56 PM)tegenligger schreef: Zo dat is een flinke tocht. Het was inderdaad lekker fietsweer vandaag.
Maar geen enkele ligfietser zien geeft wel te denken. Het worden er steeds minder, vrees ik.
Bij ons ligfietsclubje LOL worden het er juist steeds meer
Casper en ik zijn ruim 6 jaar geleden begonnen en als nu iedereen zou komen, dan hebben we meer dan 20 rijders.
De beste reclame voor ligfietsen is ermee gaan fietsen. Laat je zien, dan realiseren andere fietsers zich ook dat er alternatieven zijn. Zeker als ze last hebben van zere polsen, rug of zadelpijn.
Maar goed, dat hoef ik niet tegen jullie te zeggen. Jullie fietsen al
(22-Sep-2017, 08:16 AM)Roepers schreef: .........Ik denk dat één van de oorzaken is dat vele eigenaars hun ligfiets hoogst incidenteel berijden. Dus het seizoen om op hun ligfiets te stappen is voor die ligfietsers aan het aflopen. Je komt ze bovendien doordeweeks hoogst zelden op hun ligfiets tegen........
Met een ligfiets ben je een opvallende verschijning, dat is een drempel om je ligfiets te gebruiken. Bovendien raak je niet aan je ligfiets gewend, lichamelijk en/of geestelijk. Of als je gaat fietsen met je partner, die absoluut geen ligfiets wil en dat je daarom maar ook rechtop gaat fietsen omdat dat meer gezellig is. Ik denk trouwens dat de partner ook het signaal onbewust heeft afgegeven niet naast een ligfietser te willen rijden, dan kun je net zo goed zelf op een ligfiets rijden. Dat alles maakt dat het gebruik maar heel incidenteel blijft.
De ligfietsers die ik ken, rijden juist zomer en winter gewoon door. Ze hebben trouwens wel bijna allemaal een vm
Dat mijn fietsen opvallen, vind ik juist een voordeel.
Mijn partner rijdt ook op ligfietsen, wel zo gezellig. In haar geval is het trouwens o.a. een medische kwestie.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler