NL fabrikanten en races
|
Berichten: 2.236
Topics: 78
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 2191
2580 x bedankt in 1816 berichten
Ik was gisteren voor het slapen gaan even lezen over paar vroegere wedstrijden. Ver voor dat ik ligfietsen bezig was. Welke namen duiken op : Ymte, Allard, Bram & Thijs. Welke NL ligfiets ontwerpers weet ik zo: juist deze 4. Alleen met Bram nooit gesproken. Lijkt wel of ze een ligfietsen hebben ontwikkeld hoe ze de andere proberen de loef af te steken en daarna hun kennis met ons delen als fiets die ze te koop aanboden. Echter ik kan geen Ferrari / Red Bull etc racewagen kopen. Zij verkopen dat model niet .
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 5.199
Topics: 139
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1626
6127 x bedankt in 3025 berichten
(, 12:08 PM)Hardloper schreef: Ik was gisteren voor het slapen gaan even lezen over paar vroegere wedstrijden. Ver voor dat ik ligfietsen bezig was. Welke namen duiken op : Ymte, Allard, Bram & Thijs. Welke NL ligfiets ontwerpers weet ik zo: juist deze 4. Alleen met Bram nooit gesproken. Lijkt wel of ze een ligfietsen hebben ontwikkeld hoe ze de andere proberen de loef af te steken en daarna hun kennis met ons delen als fiets die ze te koop aanboden.
Echter ik kan geen Ferrari / Red Bull etc racewagen kopen. Zij verkopen dat model niet .
Deze 4 ontwerpers zijn gewoon jarenlang bezig geweest met het ontwikkelen, nadenken, ontwerpen, verbeteren, nog meer nadenken en nog meer ontwikkelen en verbeteren van hun ligfiets (Bram), roeifiets (Derk) en velomobiel (Ymte, Allert en Theo).
"De loef afsteken" vind ik geen uitspraak die bij deze mannen past. Het waren/zijn pioniers en ze hadden/hebben lef en moed om dat wat ze bedacht hadden uit te voeren.
Die laatste zin over Ferrari en Red Bull begrijp ik niet. Misschien nog een nachtje over slapen?
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 88
Topics: 0
Lid sinds: Jan 2024
Bedankt: 153
150 x bedankt in 85 berichten
(, 01:59 PM)Wim -de roetsende schreef: Deze 4 ontwerpers zijn gewoon jarenlang bezig geweest met het ontwikkelen, nadenken, ontwerpen, verbeteren, nog meer nadenken en nog meer ontwikkelen en verbeteren van hun ligfiets (Bram), roeifiets (Derk) en velomobiel (Ymte, Allert en Theo).
Johan Vrielink en Leo Visscher mogen wellicht ook in dat rijtje? Dries Baron wellicht (toch mijn favoriete lowracer). En natuurlijk een flink aantal van onze oosterburen...
Innovatie in de autosport (ergens een contradictio in terminis) is toch van een andere orde. Limieten opzoeken binnen de vrij nauwkeurig omschreven regels tegen 'er zijn geen regels', wat veel meer creatieve ruimte oplevert. En tsja, zo'n F1 karretje, ze zijn onbetaalbaar, je past er niet in (zie fotootje van Usain Bolt in zo'n ding), ze mogen de weg niet op, en op Euro 98 doen ze het waarschijnlijk ook al niet - of heel kort. Dat klinkt als een hele kleine markt...
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Berichten: 4.837
Topics: 92
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 9025
7065 x bedankt in 3503 berichten
11 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11 uren geleden door 365cycle.)
(, 02:22 PM)Tijanus schreef: Dat klinkt als een hele kleine markt... RB begint er inderdaad niet aan, maar er zijn wel fabrikanten die dat voor je doen hoor.
Behalve dit zijn er ook nog wel voertuigen die echt sneller zijn dan een formule 1 auto, maar waar je gewoon een kentekenplaat op mag hangen. Eigenlijk te zot voor woorden dat het legaal is.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 2.236
Topics: 78
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 2191
2580 x bedankt in 1816 berichten
9 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 uren geleden door Hardloper.)
(, 01:59 PM)Wim -de roetsende schreef: Deze 4 ontwerpers zijn gewoon jarenlang bezig geweest met het ontwikkelen, nadenken, ontwerpen, verbeteren, nog meer nadenken en nog meer ontwikkelen en verbeteren van hun ligfiets (Bram), roeifiets (Derk) en velomobiel (Ymte, Allert en Theo).
"De loef afsteken" vind ik geen uitspraak die bij deze mannen past. Het waren/zijn pioniers en ze hadden/hebben lef en moed om dat wat ze bedacht hadden uit te voeren.
Die laatste zin over Ferrari en Red Bull begrijp ik niet. Misschien nog een nachtje over slapen? ![Tongue Tongue](https://ligfietsers.nl/images/smilies/tongue.png)
Ik heb het even opgezocht:
https://onzetaal.nl/schatkamer/lezen/uit...f-afsteken schreef:Iemand de loef afsteken betekent dat je iemand te snel af bent of iemand overtreft. Wat is hier niet passend aan. Hoe ik het bedoelde en dat is in lijn met wat hier staat. Gewoon even nog sneller zijn dan de andere. En wat hier niet in zit, maar wat voor beeld ik wel heb. Dit op een sportieve manier.
Dus mocht ik bv iemand tijdens een loop wedstrijd de loef afsteken, dan probeer ik net wat gunstiger de parcours te lopen.
Maar het is goed om erover te hebben hoe we dingen interpreteren. Dan komen we positief tot elkaar.
En wat betreft die formule 1 teams. Ik denk niet dat ze de baanbrekende innovaties zomaar gaan delen met hun klanten. Deze zullen ze voor zichzelf houden zodat ze hun voorsprong proberen te bewaren.
(, 02:22 PM)Tijanus schreef: Johan Vrielink en Leo Visscher mogen wellicht ook in dat rijtje? Dries Baron wellicht (toch mijn favoriete lowracer). En natuurlijk een flink aantal van onze oosterburen...
Deze zijn nog niet zo in beeld gekomen bij mij. Als wedstrijdrijders. Maar was Leo niet de man van de Alleweder?
En als voornamelijk Nederlandse ligfietser hier op een NL forum. Vind ik het wel een reden om de NL ontwerpers positief te belichten.
Johan Vrielink heb ik misschien ooit vaag iets van gehoord. Sorry, Dries Baron is helemaal niet bekend bij mij als persoon.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 88
Topics: 0
Lid sinds: Jan 2024
Bedankt: 153
150 x bedankt in 85 berichten
8 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 uren geleden door Tijanus.)
(9 uren geleden)Hardloper schreef: (, 02:22 PM)Tijanus schreef: Johan Vrielink en Leo Visscher mogen wellicht ook in dat rijtje? Dries Baron wellicht (toch mijn favoriete lowracer). En natuurlijk een flink aantal van onze oosterburen...
Deze zijn nog niet zo in beeld gekomen bij mij. Als wedstrijdrijders. Maar was Leo niet de man van de Alleweder?
En als voornamelijk Nederlandse ligfietser hier op een NL forum. Vind ik het wel een reden om de NL ontwerpers positief te belichten.
Johan Vrielink heb ik misschien ooit vaag iets van gehoord. Sorry, Dries Baron is helemaal niet bekend bij mij als persoon.
Leo was (en is) de man van Alligt. Niet echt een racer voor zover ik weet, dus misschien toch niet voor dit rijtje.
De Oer-Alleweder was van Bart Verhees. Dat was wel weer een racer.
Net als Dries Baron. Van de Optima Baron (en Optima X-Low, Raptor, Dragon en nog zo wat).
Vrielink is 'meneer Flevobike'. Geen idee of de Flevoracer en Rapido ook zijn ideeen waren, of we daarvoor weer naar eenYmte of Allard moeten kijken.
Oh, en dan ben ik de grote (ook letterlijk) Meindert Valenteijn nog vergeten...
(En dan zijn er vast nog een hoop (kruis)verbanden die ik heb gemist of opmerkelijk onnauwkeurig geduid... ![Wink Wink](https://ligfietsers.nl/images/smilies/wink.png) . Aanvullingen of verbeteringen zijn altijd welkom!)
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Berichten: 2.236
Topics: 78
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 2191
2580 x bedankt in 1816 berichten
Maar misschien wel leuk om ook maar eens de niet races mee te nemen, welke namen zijn nu belangrijk geweest voor de NL ligfiets wereld. Om hen alle te eren.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 994
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 1194
1710 x bedankt in 851 berichten
(, 12:08 PM)Hardloper schreef: [...] daarna hun kennis met ons delen als fiets die ze te koop aanboden. Echter ik kan geen Ferrari / Red Bull etc racewagen kopen. Zij verkopen dat model niet . Op zich vind ik de fietswereld en de autowereld toch niet zo onvergelijkbaar. Alleen zie ik de FIA/Formule 1 in de fietswereld meer bij UCI en World Tour: Hypergereguleerd, veel geld, veel grote merken, weinig relatie met vervoer in de echte wereld.
De wereld van HPV vind ik lastig om met moderne autosport te vergelijken. Van de andere kant: Moens' MOEKOKKEN of Russo's Eivistretto zijn ook niet op de algemene markt geweest.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|