11-Apr-2022, 09:39 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-Apr-2022, 09:48 PM door Willeke_IGKT.)
(10-Apr-2022, 09:33 PM)Arjen Hoogcarspel schreef: Jij hebt toch een quest 3x20" Willeke?
Voor de voorbanden met droog weer kan ik de gocycles echt adviseren. Het scheelde bij mij toch wel 2km/h in kruissnelheid in vergelijking met de Schwalbe Marathon Greenguard.
Ik had tot voor kort voor Schwalbe Monte Carlo's, die om de fiets lagen toen ik hem kocht. Nog niet helemaal versleten maar begonnen minder te worden.
In Dronten Schwalbe Koyak vouwbanden gekocht en die liggen er nu om, ik ga daarmee sneller dan eerst. Ik weet niet hoeveel maar genoeg om het te merken.
Achter had de fiets een Schwalbe Big Apple, 50-406, die begon ook wat twijfelachtig te worden, een spijker naast het loopvlak gaf het eerste lek in 9 maanden Quest rijden, nu ligt er een nieuwe band van hetzelfde type onder en met die band (en goed pompen) ga ik weer iets sneller of misschien moet ik zeggen dat ik nu sneller op een hoge snelheid (voor mij) kom en het beter kan volhouden.
Dus voor mij voorlopig geen andere nieuwe banden, deze lijken goed te passen bij mijn manier van rijden en wegen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)