12-Apr-2022, 09:28 PM
Dank voor de input,vandaag met de Flevobike noodstops geoefend en vastgesteld dat de Weinmann achterrem met de nieuwe remschoentjes het goed doet maar dat de hele rem teveel meebuigt,zeg flexibel is,doseren is lastiger dan met de Magura voorrem.
Ga deze week de carbonblokjes en een moderne rem checken,goed idee en een andere optie is een Flevobike achterbrug zien te vinden met Magura/cantilever-nokken maar dat zal niet makkelijk zijn gezien de moeite die heb gehad om de spullen bij mekaar te krijgen.
De plek van de kabel moet even goed beken worden,ook ivm het in 2 delen van de fiets.
Het lassen wordt dan,denk ik,een vuldraad lasapparaat maar dat moet 'k nog uitzoeken hoe het zit met wanddiktes,in dit geval 1,5mm..
Het is toch de kunst van het aanpassen van de fiets aan jezelf en als beginneling begint het toch super leuk en vooral interessant te worden,al helemaal met hier en daar goede tips en truuks!
Fietsen op de Flevobike gaat steeds beter,voor de kenners,de kleine bochten tussen 2-3 meter lukken steeds vaker en als grote test ben ik vandaag door centrum Maastricht gesjeesd zonder brokken.
Ga deze week de carbonblokjes en een moderne rem checken,goed idee en een andere optie is een Flevobike achterbrug zien te vinden met Magura/cantilever-nokken maar dat zal niet makkelijk zijn gezien de moeite die heb gehad om de spullen bij mekaar te krijgen.
De plek van de kabel moet even goed beken worden,ook ivm het in 2 delen van de fiets.
Het lassen wordt dan,denk ik,een vuldraad lasapparaat maar dat moet 'k nog uitzoeken hoe het zit met wanddiktes,in dit geval 1,5mm..
Het is toch de kunst van het aanpassen van de fiets aan jezelf en als beginneling begint het toch super leuk en vooral interessant te worden,al helemaal met hier en daar goede tips en truuks!
Fietsen op de Flevobike gaat steeds beter,voor de kenners,de kleine bochten tussen 2-3 meter lukken steeds vaker en als grote test ben ik vandaag door centrum Maastricht gesjeesd zonder brokken.