16-Apr-2022, 10:54 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-Apr-2022, 11:06 PM door 365cycle.)
(16-Apr-2022, 09:02 PM)Jeroen S schreef: Ik weer thuis ben na een heerlijke testrit richting Reuver vanuit de achterhoek. Ben vrijdag al vertrokken, maar had er niet mee gerekend dat in Duitsland alles dicht zit op goede vrijdag. Dus weer even een slinger naar Nederland en vanaf Arcen richting Venlo langs de N271. Dat was geen pretje omdat het fietspad langs de provinciale weg daar heel erg smal is. Zo smal dat je bijna met twee wielen aan weerszijde in de berm rijdt. In Venlo was het erg druk met Duitsers, zodat er verkeersregelaars stonden. Vanaf Venlo heb ik weer de Duitse kant gekozen, naar Kaldenkirchen. Dat wat ik er van gezien heb was niet erg interessant, het vermijden waard.De provinciale weg is een totale ramp. Volgende keer ff rechtdoor oversteken vanaf de Lingsforterweg, langs de kasteeltuinen, achter in het dorp rechtsaf, en dan het pontje over de Maas pakken bij Hertog-Jan (aan de Noordkant van Arcen, makkelijk te herkennen want er loopt een bierleiding over de weg ). Dan via Lottum, Grubbenvorst en Blerick naar Venlo. Rijdt een heel stuk fijner, zelfs als je niet voor een biertje stopt bij het brouwerijcafé
Mocht je Noordelijker beginnen: bij Well de brug pakken (over de ventweg trouwens, voor er weer een fietser in het nieuws komt) is het efficientst, dan onderaan de brug eerste weg links, en in Blitterswijck op de T-splitsing ook links de doorgaande weg op.
Bij Boxmeer (nog noordelijker) kan je er ook al over maar dan rijd je iets om. Tussen Boxmeer en Vierlingsbeek vind ik het overigens wel het fijnst om veel over de weg te rijden, ook al wordt er soms hard gereden op de meeste plekken is het breed zat. Met een gangetje van 40+ is het prima.
Dan bij Maashees linksaf richting Wanssum, Blitterswijck, en dan kom je ook in Lottum als je de weg volgt.
De Maas is daar een paar jaar geleden hersteld, volgt weer z'n oorspronkelijke traject met veel bufferzones. Hoewel het bos langs de N271 tussen Arcen en Well mooi is, is het toch ook vooral een "racebaan". Die Maaszone aan de westkant is dan qua landschap dus ook een stuk interessanter.
PS: Voor goed ijs kan je terecht in Grubbenvorst en Arcen. En in Tienray, maar dan moet je ook een stukkie om