18-Apr-2022, 12:11 PM
ik bezig ben mijn fietsroutes te plannen. Het schijnt, niemand weet waarom, lastig te zijn voor handleidingschrijvers om te bedenken welke informatie essentieel is voor gebruikers, en welke informatie nauwelijks relevant is. Zo wordt de essentiële informatie zolang mogelijk verzwegen.
Dat is jammer, want dat kost tijd. Zo kom ik er net achter dat de routeplanner van de fietsersbond uitsluitend online werkt. Op zich niet erg natuurlijk, maar communiceer dat duidelijk. Dan hoef ik niet een week lang te zoeken naar functies die er niet zijn, omdat ze er niet KUNNEN zijn.
Ik had niet bedacht dat anno 2022 de fietsersbond met veel bombarie een app zou promoten waaraan 15 jaar gewerkt is waarmee je alleen thuis kunt werken waar je wifi hebt. Zodra je gaat fietsen heb je niets meer aan de app.
Op zich heb ik helemaal geen probleem met dat feit. Waar ik wel problemen mee heb is de informatievoorziening. Zelfs nu weet ik nog niet helemaal zeker of het 100% waar is dat de app uitsluitend online werkt. Dat is gewoon heel lastig te verifiëren. Terwijl het dus wel heel essentiële informatie is. Vergelijkbaar met het bestellen van een USB-kabel waarvan wel de kleur is opgegeven maar niet het type en de lengte.
Op zich was ik zo slim om wel alvast een dedicated fietsgps te kopen, de Garmin edge 530. Ook deze heeft een gebruiksaanwijzing uit de strenge winter van 1986, maar na een paar dagen otteren begint de gps zo ingesteld te raken dat hij een beetje begint te doen waarvoor ik hem heb aangeschaft. Ik verwacht met een paar weken er wel mee te kunnen gaan fietsen. De grootste ergernis, dat het scherm te weinig of te veel licht geeft op de verkeerde momenten is hopelijk al wel verleden tijd. Wat heb je nu aan een gps die het scherm zo donker zet dat je er niets op kunt zien. Uit zuinigheidsoverwegingen. Programmeurs die met je mee proberen te denken. Als programmeur haat ik dat.
Dat is jammer, want dat kost tijd. Zo kom ik er net achter dat de routeplanner van de fietsersbond uitsluitend online werkt. Op zich niet erg natuurlijk, maar communiceer dat duidelijk. Dan hoef ik niet een week lang te zoeken naar functies die er niet zijn, omdat ze er niet KUNNEN zijn.
Ik had niet bedacht dat anno 2022 de fietsersbond met veel bombarie een app zou promoten waaraan 15 jaar gewerkt is waarmee je alleen thuis kunt werken waar je wifi hebt. Zodra je gaat fietsen heb je niets meer aan de app.
Op zich heb ik helemaal geen probleem met dat feit. Waar ik wel problemen mee heb is de informatievoorziening. Zelfs nu weet ik nog niet helemaal zeker of het 100% waar is dat de app uitsluitend online werkt. Dat is gewoon heel lastig te verifiëren. Terwijl het dus wel heel essentiële informatie is. Vergelijkbaar met het bestellen van een USB-kabel waarvan wel de kleur is opgegeven maar niet het type en de lengte.
Op zich was ik zo slim om wel alvast een dedicated fietsgps te kopen, de Garmin edge 530. Ook deze heeft een gebruiksaanwijzing uit de strenge winter van 1986, maar na een paar dagen otteren begint de gps zo ingesteld te raken dat hij een beetje begint te doen waarvoor ik hem heb aangeschaft. Ik verwacht met een paar weken er wel mee te kunnen gaan fietsen. De grootste ergernis, dat het scherm te weinig of te veel licht geeft op de verkeerde momenten is hopelijk al wel verleden tijd. Wat heb je nu aan een gps die het scherm zo donker zet dat je er niets op kunt zien. Uit zuinigheidsoverwegingen. Programmeurs die met je mee proberen te denken. Als programmeur haat ik dat.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan