24-Apr-2022, 01:31 PM
Om in het thema te blijven, vanaf Xanten heb je de Alleënradweg langs het archeologisch museum richting Kalkar en nog verder. Het spoorlijntje eindigt tegenwoordig bij Xanten, dus veel treinen zijn er niet. Ook bijzonder en in dezelfde omgeving is de Oude Boxtelerbahn, ook een fietstracee op een oude treindijk. Erg leuk om dat je op plekken erg hoog boven de omgeving zit, en dus ver kunt kijken. Her en der moet je even uitwijken omdat het oude treintracee niet berijdbaar is. Op sommige plekken is er een schuilhutje gebouwd op de plek van het oude station. Van Xanten richting Uedem. Dat eerste traject is ondanks de hekjes bij zijstraten, ook met de velomobiel wel te doen, daar kun je meestal gewoon tussendoor rijden. De hekjes staan ver uit elkaar. De Boxtelerbahn heeft een paar stukjes waar de oude dijk wordt onderbroken, dan zit er een kort steil stukje met krappe haarspeld bochtjes. Dat gaat niet met de VM.
En vandaag ben ik niet blij omdat ik veel te lang geslapen heb en straks nog weg moet, dus geen tijd om lekker lang te fietsen.
Groeten, Jeroen
En vandaag ben ik niet blij omdat ik veel te lang geslapen heb en straks nog weg moet, dus geen tijd om lekker lang te fietsen.
Groeten, Jeroen