05-May-2022, 06:15 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-May-2022, 07:24 PM door Hoekie.)
(05-May-2022, 04:34 PM)Bacchus schreef:(05-May-2022, 02:10 PM)Hoekie schreef: Ik zie je smiley maar toch een reactie: Juist het hele jaar door kunnen fietsen zonder excuses, was voor mij DE reden om een velomobiel te gaan proberen.Geen ervaring hier met indoor fietsen.
Indoor fietsen heb geprobeerd, zelfs met scherm en allerlei fratsen, en dat bleek voor mij een totale teleurstelling.
Ik weet wel dat, als je eenmaal gewend (en voorbereid) bent 's winters te fietsen, er weinig bijzonders aan is: Ja, het is wat koeler maar echt koud zelden. Ja, de weg is vaker nat maar echt regenen doet het nog steeds zelden. Ja, het is donkerder maar met goed licht op niet totaal onbekende routes, kun je nog steeds veilig opschieten. En wat 365cycle zegt: de auto is 's winters geen beter alternatief dan 's zomers want je staat zodra er maar een drupje neerslag verwacht is compleet vast, terwijl je hooguit tien dagen per winter een regenbroek nodig hebt op een open fiets.
Prachtig om te horen, maar de ervaring van afgelopen 3 winters vertelt me dat er weinig mensen zijn die zo denken.
Die keer bij 8 graden en plotselinge regenbui deed bij mij de das om. Zolang het droog blijft kan je er op kleden. En/of zorgen dat je niet zweet.
Maar dan hoef ik voor de lol niet te fietsen. Alleen utilitair binnen de bebouwde kom.
Indoor, heb ook swift geprobeerd, was na een half uurtje al voorbij. Dat is gewoon k*t. Handdoeken, zweetlucht, kunstmatig weerstand verhogen en verlagen. Ik denk iets van groepsdwangmatige masochisme.